Asta VOLKOVAITĖ
Artėjančiųjų Naujųjų netų proga „S plius” prekiniu ženklu besinaudojančios bendrovės „Telerena” klientai sulaukė yapatingos „dovanėlės”. 
Ne šiaip sau dovanėlės, o pranešimo apie tai, kaip neva galima taupyti „laiką ir pinigus”. Kabelinę televiziją užsisakiusiems gyventojams siūloma už paslaugas atsiskaityti elektroniniu būdu. O drauge „džiugiai“ informuojama nuo 2010-ųjų popierinės sąskaitos bus apmokestinamos. „Niekada nesinaudojau kompiuteriu ir dorai nežinau, kas yra internetas. Negi man, pensinio amžiaus moteriai, reikės įsivesti internetą, kad apmokėčiau sąskaitas?” - klausė mažąjį kabelinės televizijos paketą užsisakiusi Valerija B.
Nors, kaip aiškėja, teisės aktai verčia sąskaitas pateikti nemokamai.
Skatina naudotis internetu?
„Šiaulių naujienų” „Karštosios linijos“ telefonas pastaruoju metu kaito nuo pasipiktinusių šiauliečių skambučių, o redakcijoje neužsidarė durys. „Turiu mažąjį „S plius” kabelinės televizijos paketą ir kiekvieną mėnesį gaunu popierines sąskaitas. Tai, ką gavau pastarąjį kartą, buvo smūgis”, - skundėsi Valerija B. Moteris ištraukė iš bendrovės „Telerena” gautą laišką ir parodė prie PVM sąskaitos faktūros „prikabintą” pranešimą, kad nuo ateinančių metų „S plius” atstovai už popierinių sąskaitų pristatymą iš gyventojų nulups du litus ir kad vienintelis būdas sutaupyti tuos du litus - galimybė „kompiuterizuotis” ir atsiskaityti internetu.
Anot „S plius” operatoriaus, elektroninę sąskaitą galima gauti į savo elektroninio pašto dėžutę. Kiek užima elektroninė sąskaita kilobitais, minėtos bendrovės atstovas negalėjo atsakyti. Beje, anot informacinių technologijų specialistų, jei naudojamasi ne „Outlook Express” pašto dėžute, o užsienio šalių svetainių pašto dėžutėmis, kaip duomenų srautai skaičiuojamas ne tik į pašto atkeliavusių failų atidarymas, bet ir tam tikros svetainės atidarymas. 
Pasidomėjome kiek kainuotų užsisakyti pigiausią interneto planą. Paaiškėjo, kad prijungimo mokestis 50 litų. Pigiausias interneto planas mėnesiui kainuotų viso labo 25 litus. Taigi kabelinę televiziją užsisakiusiam klientui, norinčiam užsisakyti ir internetą, - mažas džiaugsmas. Žinoma, dar lieka interneto kavinės, tačiau ir ten reikia mokėti.
Tačiau žmonėms, kurie neturi nei kompiuterio, nei interneto, belieka „taupyti“ pinigėlius mokant už sąskaitas. O gal, žinant, jog pensininkai nepuls pirkti kompiuterių, taip mėginta užmaskuoti paslaugų branginimą? 
Svetimus pinigus skaičiuoti negražu, tačiau, mūsų manymu, „S plius“ gali per mėnesį susirinkti iki dvidešimties tūkstančių litų papildomai apmokestinant sąskaitas.
„Vieno numerio” linija
Ir vis dėlto kaip sutaupyti tuos du litus? Skambiname „S plius” operatorei. Paaiškėja, kad net jeigu klientas sumoka už paslaugas, kaip sakoma šnekamąja kalba, metus į priekį, popierinės sąskaitos vis tiek atkeliaus į namus. „Kiekvieną mėnesį gausite sąskaitėlę su minuso ženklu”, - nušviečia „S plius” operatorė. Ir še tau - dovanėlė, „supakuota” skambiu pavadinimu: „taupykite savo pinigus ir laiką”! Lieka neaišku, kas čia taupo.
Švogždžiančiu balsu „S plius” operatorė išpyškina, kad norint atsisakyti popierinės sąskaitos reikia atvykti į bendrovės būstinę. „Mūsų skyriuje reikia užpildyti prašymą dėl popierinės sąskaitos atsisakymo”, - greitakalbe sumala „S plius“ atstovė. Taigi dar vienas malonumas - blaškytis po miestą, maldauti, kad nebesiųstų sąskaitų (vėlgi pagalvokime apie garbaus amžiaus žmones, kuriems teks tai daryti)... 
Tiesa, po minėtu skambiu pranešimu nurodytas ir informacijos numeris, kuriuo klientas gali skambinti – mokama 700-ąja linija. O kiek kainuoja skambutis į 700 liniją? 
„S plius” savo internetinėje svetainėje skelbia, kad „vieno numerio” sistema įvesta neva klientų patogumui. Kaip apmokestinamas skambutis 700 linija, nutylima. Anot „S plius” operatorės, už skambučius į bendrovę „Telerena” 700 liniją moka skambinantysis. „Jeigu skambinama  iš nefiksuoto ryšio tinklo, tai skambutis kainuoja tiek, kiek skambinant į kitą tinklą to operatoriaus nustatytu tarifu”, - tvirtina „S plius” operatorė.
Dovanų karalius - nekalbus
„S plius“ skelbėsi, kad paslaugos tik gerėja, kainos nedidėja, o klientai nuolat džiuginami dovanomis. Dovanų karalius, tai yra, bendrovės „Telerena” direktorius Arymantas Klapatauskas buvo itin nekalbus popierių sąskaitų apmokestinimo klausimais.  
„Atsiųskite raštu”, - telefonu išgirdęs „Šiaulių naujienų” klausimus lakoniškai nukirto ponas Arymantas. Nusiuntėme ir netrukus sulaukėme elektroninio laiško. Negi minėtos bendrovės vadovui pakako vos keliolikos minučių? 
„Laba diena, panele. Pranešu, kad iki 14.55 negavau jūsų klausimų. Dabar išvykstu į susitikimą. Atsakyti į jūsų klausimus galėsiu tik penktadienį. Geros dienos”, - rašė A. Klapatauskas. O vėliau bendrovės „Telerena” vadovas atrašė, kad nesiruošia atsakyti į „Šiaulių naujienų” pateiktus klausimus. Kam tas žaidimas, jei negali vyriškai, tiesiai šviesiai atsakyti į „panelės klausimus“? O gal tokio sumanaus taupymo būdo negali paaiškinti net pats dovanų karalius?
Turi būti paisoma klientų interesų
„Reikalavimai sąskaitoms, pateikiamoms už naudojimąsi elektroninių ryšių paslaugomis, yra numatyti Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintose Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklėse. Jose pažymima, kad sąskaita už suteiktas elektroninių ryšių paslaugas abonentams turi būti pateikiama nemokamai. Tokia sąskaita turi atitikti tokius reikalavimus: joje nurodoma atsiskaitymo tvarka, per ataskaitinį laikotarpį suteikiamas paslaugų kredito limitas, pasirinktas mokėjimo planas, pagal abonento pasirinktą kiekvieną mokėjimo planą išskiriamas kiekvienos suteiktos paslaugos rūšis ir įkainis bendras pagal kiekvieno plano kiekvieną įkainį  suteiktos paslaugos kiekis ir kaina per ataskaitinį laikotarpį, nurodant suteiktos paslaugos trukmę ar perduotų duomenų kiekį, skambučių ar prisijungimų prie interneto pagal šį įkainį skaičių, abonentinį ir visus kitus užmokesčius, permoką ar skolą (jeigu ji yra) ir bendrą sumą, kurią reikia sumokėti”, - teigia Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos viešųjų ryšių vyriausiasis specialistas Vitas Jonas Ūsas.
Minėtos įstaigos atstovas tvirtina, kad teisės aktuose imperatyviai nėra nurodoma, kokia konkrečiai forma tokius reikalavimus atitinkančios sąskaitos paslaugų gavėjui turi būti teikiamos. Esą tai yra šalių abipusio susitarimo dalykas. „Bet kokiu atveju susitarimas turėtų tenkinti abi puses ir nepažeisti minėto reikalavimo teikti sąskaitas neatlygintinai”, - sako V. J. Ūsas. 
Taigi lieka dar vienas klausimas – apie pagarbą savo klientams. Tačiau ar savo elgesiu į jį jau neatsakė A. Klapatauskas?
Į viršų