facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Pinigus už kelionę  į Kuršėnus iš vaikų paėmęs vairuotojas keleivius išlaipino nė nepradėjęs kelionės. Nors išlaipintų vaikų  tėvai žino tikslų laiką, kada mikroautobusas stotyje laukė  keleivių, tačiau valdininkams nustatyti aferistą – per didelė užduotis.
Vadimo SIMUTKINO nuotr.  
 
 
 
Lina JUREVIČIŪTĖ

Panašu, kad kai kurių  mikroautobusų vairuotojų kėdėse – aferistai. Pasirodo, vaikus į mikroautobusą įsodinę, pinigus pačiam vairuotojui už kelionę padavę tėvai negali būti tikri, kad vaikas tikrai pasieks namus, nes vairuotojas keleivius gali išlaipinti nė nepradėjęs kelionės. Tuo savo kailiu įsitikino Šiauliuose dirbanti ir čia vaiką į mokslus leidžianti kuršėniškė Vitalija Daugėlaitė. Į maršrutu Šiauliai-Kuršėnai turėjusį važiuoti mikroautobusą vaiką įsodinusi moteris labai nustebo po kelių minučių sulaukusi sūnaus skambučio. Paaiškėjo, kad pinigus už kelionę paėmęs vairuotojas išlaipino keleivius pasakęs, jog nustatytu maršrutu nevažiuos. Keleiviai buvo du. Abu nepilnamečiai vaikai. Mikroautobuso vairuotojo elgesiu pasipiktinusi moteris bandė išsiaiškinti, kokiai bendrovei priklauso nesąžiningas vairuotojas ir kas turi kontroliuoti mikroautobusų teikiamas paslaugas, tačiau paaiškėjo, kad surasti savanaudžius vairuotojus nėra taip paprasta.

Už  dvi minutes mikroautobuse – 4 litai

Kovo 18 dieną po pamokų  vienuolikmetį sūnų į mikroautobusą, vežantį  į Kuršėnus, įsodinusi  Vitalija Daugėlaitė po kelių  minučių sulaukė sūnaus skambučio ir nustėro iš  nuostabos. Sūnus pranešė, kad jį ir dar vieną mikroautobusu į Kuršėnus ketinusį važiuoti vaiką nė nepajudėjęs iš stoties išlaipino mikroautobuso vairuotojas.

„Iš pradžių nesupratau, kas nutiko. Juk pati sūnų atvežiau į autobusų stotį, palydėjau iki mikroautobuso ir keturis litus už kelionę sumokėjau. Netikėti sūnumi nebuvo jokios priežasties. Laimė, kad sūnus turėjo mobilųjį telefoną ir man paskambino. Išsiprašiau iš darbo ir sūnų iš stoties pasiėmiau”, - prisimena moteris.

Moteriai grįžtant į  darbą sūnus papasakojo, kad vairuotojas jam nepadavė kelionės bilieto, o išlaipindamas už kelionę sumokėtų pinigų neatidavė.

„Neturiu priežasčių sūnumi netikėti. Jei vairuotojas pinigus būtų atidavęs, vaikas būtų pasakęs. Sūnus pasakojo dar paklausęs vairuotojo, kodėl jiems reikia išlipti, tačiau vairuotojas į kalbas nesileido. Griežtai pasakė išlipti. Išlipo ir pats, nusiėmė maršrutinio taksi ženklus ir išvažiavo”, - sūnaus pasakojimą prisimena moteris.

Labiausiai moterį supykdė  nesumokėti 4 litai už tai, kad jos sūnus keletą minučių  praleido mikroautobuse. Moteris pasipiktino ir kartu išsigando to, kad autobusų stotyje „pasipuošę” mikroautobusų ženklais nevaržomai ir nekontroliuojami siautėja sukčiai.

„Sakyčiau sūnus neapsižiūrėjo ir į nepatikimai atrodantį mikroautobusą įsėdo, tačiau aš pati jį įsodinau į mikroautobusą. Ir ne šiaip kur sustabdžiusi, o pačioje autobusų stotyje. Kas laukia toliau? Kitą kartą gal vaikus į mišką nuveš ir išpirkos paprašys, jei jau nevaržomi ir nekontroliuojami sukčiai keleiviniais mikroautobusais važinėja”, - piktinosi moteris.

Ieškant sukčiaus – biurokratinės kliūtys

Pasipiktinusi V. Daugėlaitė  nuskubėjo į autobusų stotį – aiškintis, kokiai bendrovei priklausančio mikroautobuso vairuotojas autobusų stotyje išlaipino jos vaiką ir negrąžino už kelionę sumokėtų  pinigų. Tačiau šis paprastas klausimas stoties administracijai pasirodė labai sudėtingas.

„Stotyje dirbančios moterys mane dar labiau įsiutino. Pradėjo klausinėti, kokia buvusi mikroautobuso markė, kokiai bendrovei jis priklausė, gal net numerį įsiminiau. Nejaugi jos mano, kad turiu fotografinę atmintį ar užsirašinėju? Įsodinau vaiką į baltą mikroautobusą. Už priekinio stiklo buvo užkišta lentelė su užrašu „Šiauliai-Kuršėnai”. Į jokius kitus ženklus dėmesio neatkreipiau. Tačiau žinau tikslų laiką, kada mikroautobusas stotyje laukė keleivių. Nejaugi to nepakanka? Juk turėtų kažkas mikroautobusų bendroves kontroliuoti”, - mano V. Daugėlaitė.

Tačiau stoties darbuotojos moterį nusiuntė į Šiaulių miesto savivaldybę. Esą mikroautobusų maršrutus žino ir kontroliuoja Savivaldybės specialistai.

Šiaulių miesto savivaldybės specialistai paaiškino, kad moteris kreipiasi ne į tą Savivaldybę. Esą miesto Savivaldybė kontroliuoja tik mieste keleivių pervežimo paslaugas teikiančias bendroves. Maršrutą „Šiauliai-Kuršėnai” kontroliuoja Šiaulių rajono savivaldybė.

„Esu dirbanti moteris ir tikrai neturiu tiek laiko lakstyti iš vienos savivaldybės į kitą klausinėdama, kas kontroliuoja maršrutinius mikroautobusus. Tačiau noriu, kad žmonės, ypač įsodindami į mikroautobusus vaikus, žinotų, jog būtina užsirašyti autobuso markę, bendrovės pavadinimą ir net mikroautobuso valstybinį numerį. Nes jeigu kas nutiks, vien tik tikslaus laiko ir maršruto valdininkams gali neužtekti ieškant sukčiaus”, - perspėjo V. Daugėlaitė.

Surasti sukčių  nežinant bendrovės pavadinimo –  sudėtinga

Kad bus sudėtinga nustatyti mikroautobuso vairuotoją, pasipelniusį iš vaikų, pripažino ir Šiaulių rajono savivaldybės Ekonomikos ir verslo plėtros skyriaus specialistė Violeta Bučinskytė. 

Anot specialistės, iš  Šiaulių į Kuršėnus kasdien keleivius veža apie 200 maršrutinių mikroautobusų. Jie priklauso 13-ai bendrovių.

„Kadangi žinomas tikslus laikas, bandysime atsekti, kuriai bendrovei priklausančio mikroautobuso vairuotojas galėjo taip pasielgti, tačiau nustatyti bus sudėtinga. Jei žinotume, kokiai bendrovei priklausė maršrutinis taksi, tada būtu daug paprasčiau”, - sakė V. Bučinskytė.

Specialistė pažymėjo, jog problemų aiškinantis sukčiaujantį vairuotoją  gali sudaryti iš anksto bendrovių paruošti atsakymai. Esą  ir vairuotojai, ir bendrovių administracijos žino įstatymus ir puikiai moka save apsiginti. Kadangi vaikai neturi autobusų bilietų, galinčių įrodyti, jog tikrai sumokėjo už kelionę, nustatyti sukčių nebus taip paprasta.

Šiaulių rajono savivaldybės atstovė neatmeta galimybės, kad pasipelnyti iš vaikų galėjo ir sukčius, nepriklausantis jokiai pervežimo bendrovei.

„Gali būti, kad koks žmogus, turintis mikroautobusą ir maršrutinio taksi ženklinimą, nusprendė pasipelnyti. Toks atvejis yra buvęs prieš 4-5 metus. Tiesa, tada keleiviai būdavo nuvežami į vietą, tačiau vairuotojas veikė savavališkai – nepriklausė jokiai bendrovei ir mokesčių valstybei nemokėdavo. Apie tai, kad vairuotojas paimtų pinigus ir išlaipintų keleivius, dar neteko girdėti. Bandysime aiškintis”, - žadėjo V. Bučinskytė.

Reikia reikalauti bilieto ir įsidėmėti bendrovės pavadinimą

V. Bučinskytė mikroautobusais važiuojantiems žmonėms rekomenduoja reikalauti vairuotojo išduoti kelionės bilietą. Taip pat stengtis įsiminti pervežimo bendrovės pavadinimą. 

„Bendrovės pavadinimas turi būti skelbiamas mikroautobuse keleiviams gerai matomoje vietoje. Keleiviams rekomenduoju įsiminti pavadinimą. Jei vežėjas – individuali įmonė, reikėtų įsiminti bent jau savininko vardą. Iškilus problemoms bus paprasčiau jas išspręsti, jei žinosime bendrovės pavadinimą”, - pažymėjo Savivaldybės atstovė.

V. Bučinskytė pastebėjo, kad didžiausia problema nustatant pažeidimus yra pačių keleivių  nenoras bendradarbiauti.

„Maršrutinius mikroautobusus tikriname keturis kartus per mėnesį. Pastebėjome, kad keleiviai dažniausiai teisina vairuotoją ir piktinasi tikrintojais. Net ir tada, kai vairuotojas akivaizdžiai neišdavė važiavimo bilieto, teisinama, kad jis tiesiog dar nespėjo jo išduoti. Esą žmogus dar nesusimokėjo ir panašiai. Jei patys žmonės reikalautų bilietų, nemažai pažeidimų išsispręstų savaime”, - mano specialistė.  
 


 
Į viršų