altŠiauliuose, Aviacijos bazėje, saugomą lėktuvą per devintąjį Valstybės turto fondo skelbiamą aukcioną bus mėginama parduoti už penktadalį milijono litų. Valstybės turto fondo nuotr.

Asta VOLKOVAITĖ

Per viešuosius aukcionus galima įsigyti ne tik nekilnojamojo turto, bet ir lėktuvų. Šiuo metu Valstybės turto fondas už penktadalį milijono litų bando parduoti transportinį Šiauliuose, Aviacijos bazės teritorijoje, saugomą lėktuvą.

Lėktuvo kaina nukrito šešiskart

Transportinis lėktuvas „An 26B“ buvo Krašto apsaugos ministerijos nuosavybė. Kai pastarąjį kartą lėktuvas sugedo, kariams tapo nebereikalingas. Krašto apsaugos ministerijos teigimu, lėktuvas buvo įtrauktas į Privatizavimo objektų sąrašą.

2010-ųjų rugsėjį – per pirmąjį aukcioną – lėktuvą bandyta parduoti už milijoną 275 tūkstančius litų. Deja, aukcionas neįvyko neužsiregistravus nė vienam pirkėjui. Kaip įprasta tokiu atveju, Privatizavimo komisija lėktuvo kainą „numušė”, bet tas nepadėjo lėktuvo parduoti ir taip papildyti šalies biudžetą.

Pasak Valstybės turto fondo Privatizavimo skyriaus specialistės Vitalijos Slivinskienės, iš viso jau buvo skelbti 8 transportinio lėktuvo aukcionai, kurie neįvyko dėl tos pačios priežasties – neatsirado norinčių jį pirkti.

Lėktuvo pradinė kaina balandį vyksiančiame aukcione – penktadalis milijono. Norintys dalyvauti aukcione privalo ne tik susimokėti pusės tūkstančio litų kainuojantį registracijos mokestį, bet ir 20 tūkstančių litų siekiantį pradinį įnašą. Likusią pinigų sumą aukciono laimėtojas turės sumokėti per penkias dienas nuo aukciono pabaigos.

Varikliui reikia remonto

Pirkėjus greičiausiai atbaido ne valdžios svarstymai lėktuvus apmokestinti vadinamuoju prabangos mokesčiu, bet išlaidos remontui. Kaip įvardija Valstybės turto fondo atstovai, norint eksploatuoti minėtą transportinį lėktuvą, reikia atlikti vieno iš variklių kapitalinį remontą bei procedūras dėl oro sraigtų.

Kiek kainuotų sutvarkyti lėktuvą, kad juo būtų galima skraidyti, kalbinta Valstybės turto fondo atstovė nežinojo.

Skraidino krovinius kariams

Anot KAM viešųjų ryšių departamento Visuomenės informavimo skyriaus atstovės Astos Galdikaitės, transportinis lėktuvas Lietuvos karinėms oro pajėgoms perduotas 1994 metais neatlygintinai. Iki tol jis buvo valstybės turtas.

„Lėktuvas buvo techniškai tvarkingas ir galėjo iš karto vykdyti užduotis. Jo paskirtis – karių ir krovinių pergabenimas. Pirmasis šio lėktuvo skrydis – aprūpinti Lietuvos karius, tarnavusius Bosnijoje ir Hercegovinoje”, - „Šiaulių naujienoms” teigė A. Galdikaitė.

Mokomieji patrauklesni už transportinius

Per pastaruosius porą metų Valstybės turto fondui pavyko parduoti vieną lėktuvą - už 70 tūkstančių litų parduotas mokomasis lėktuvas. Per aukcionus mėginta parduoti ir dar vieną transportinį lėktuvą. Šiuo lėktuvu niekas nesusidomėjo, tad jis netrukus buvo išbrauktas iš Privatizavimo objektų sąrašo.

Lėktuvas, kurį bando parduoti Valstybės turto fondas, – greičiausiai ne vienintelis šalyje. Vienoje skelbraščių svetainėje įdėtas skelbimas, kuriame siūlomas analogiškos markės lėktuvas. Skelbikas konkrečios kainos neįvardija, prašo siūlyti savo.

Lėktuvas pinga, tačiau norinčiųjų jį pirkti neatsiranda.

Transportinio lėktuvo An 26B charakteristika

Lėktuvo pagaminimo data ir vieta – 1980 m., Ukraina.

Variklių pagaminimo data ir vieta – 1976 m. ir 1983 m., Ukraina.

Pagalbinės jėgainės pagaminimo data ir vieta – 1984 m., Rusija.

Oro sraigtų pagaminimo data ir vieta – 1986 m. ir 1991 m., Ukraina.

Navigacinė sistema TACAN KTU-709 pagaminta JAV.

Į viršų