Nemažai lipdukus rinkusių „Iki” pirkėjų pasijuto tiesiog apmulkinti vidury baltos dienos.

Autoriaus nuotr.

 

 

 

 

 
Romualdas BALIUTAVIČIUS

Pastarosiomis savaitėmis sulaukėme keleto nepatenkintų pirkėjų skambučių, kurie kalbėjo maždaug tą patį: dalyvavo „Iki” prekybos centruose paskelbtoje akcijoje – pirko ir rinko lipdukus, už nustatytą jų kiekį tikėdamiesi gauti 60 proc. nuolaidą „firminiams” puodams įsigyti. „Maždaug prieš Naujuosius buvau nemaloniai nustebinta sužinojusi, kad akcijos organizatoriai netikėtai pakeitė taisykles, - pasakoja viena iš nusivylusių pirkėjų Laima Užkuraitienė. - Kai kreipiausi, norėdama nusipirkti puodą, paaiškėjo, jog reikėjo prekes rezervuoti iš anksto. Nors iš pradžių apie tai ir kalbos nebuvo. „Mes nesitikėjome, jog bus toks pirkėjų susidomėjimas ir antplūdis, todėl teko keisti taisykles”, - sakė man neprisistačiusi „Iki” darbuotoja.

 

Išvertus į lietuvių kalbą, kas pasakyta, reikštų: ”Savo surinktus lipdukus dabar galinti kabinti nors ir „ant vinutės”.

 

Anot L. Užkuraitienės, ji pasijuto apkvailinta. „Negi prieš didžiąsias šventes, kai ir taip daug visokių rūpesčių, trinsiesi prekybos centre skaitydama smulkiomis raidelėmis parašytą informaciją? Tai, kad organizatoriai nesitikėjo pirkėjų aktyvumo, joks pasiteisinimas. Esu dalyvavusi ir lipdukus rinkusi ir kituose prekybos sistemose, tačiau šitokių dalykų niekad nepasitaikė: atėjus laikui pasiimi, kas reikalinga, ir jokių problemų. Tuo tarpu „Iki” prekybos sistema sužaidė labai negražiai ir, kaip supratau, „pasišiukšlino” respublikos mastu”, - piktinosi viena iš prekybininkų apkvailintų pirkėjų.

 

Galima jai tik pritarti: keisti taisykles vidury žaidimo – mažų mažiausiai nesąžininga. Gerą vardą branginanti firma verčiau jau rizikuotų patirti didelius nuostolius negu apgautų savo pirkėjus.

 

„Nesitikėjome”

 

Štai ką  „Šiaulių naujienoms” sakė Valdas Lopeta, parduotuvių tinklo „Iki” atstovas ryšiams su visuomene (sutrumpinta): „Virtuvės reikmenų akciją pradėjome rugsėjo viduryje, norėdami pasiūlyti pirkėjams galimybę už gerą kainą įsigyti išskirtinės kokybės būtiniausius virtuvės reikmenis. Pirkdami mūsų prekybos centruose žmonės už kiekvienus 20 Lt išleistų litų gaudavo po akcijos lipduką, o surinkę 10 lipdukų galėjo įsigyti virtuvės reikmenų su 60 proc. nuolaida.

 Prognozavome, kad akcija net ir sudėtingomis ekonomikai sąlygomis bus populiari, todėl pasirūpinome didelėmis produkcijos atsargomis, tačiau paklausa drąsiausius mūsų lūkesčius viršijo keliasdešimt kartų. Parduotuvėse jau po pirmojo akcijos mėnesio kai kurių rūšių produktai buvo išpirkti. Susitarėme su tiekėjais dėl papildomų užsakymų, tačiau išskirtinės kokybės indų gamyba užtrunka daugiau nei mėnesį. (O kodėl tada puodų už lipdukus pardavimo akcijos nepratęsus dar keliems mėnesiams, pirkėjams nebeduodant naujų lipdukų? - aut. past.) Nors akcijos taisyklėse ir buvo numatyta, kad prekių kiekis ribotas, atsižvelgdami į pirkėjų poreikius ir siekdami užtikrinti, kad visi norintys indus gautų, sukūrėme rezervacijos sistemą”.„Kokiais būdais apie šią sistemą informavote pirkėjus ir kas ketinama daryti toliau?” - klausėme V. Lopetos.„Buvo skelbimai prie produkcijos lentynų, paviešinome per televiziją... Planuojame, kad sausio-vasario mėnesiais indai bus atiduoti visiems juos užsisakiusiems pirkėjams, o  likutis bus pateiktas prekybai parduotuvėse. Juos galės įsigyti dar turintys lipdukų pirkėjai, jeigu tarp akcijos prekių ras savo pageidaujamą.”

Taigi tie, kurie susivaldė ir nesudraskė akcijos lankstinuko su lipdukais, dar turi šiokią tokią galimybę, bet, anot V. Lopetos, tam skirti bus tik likučiai – kas liks nuo juos užsisakiusiųjų pagal pakeistas akcijos taisykles...

 

„Pažeidimų galėjo būti”

 

O ką apie tai mano Konkurencijos tarybos Vartojimo prekių skyriaus vedėjas Vytautas Gliebus? Ar galima keisti taisykles „viduryje kėlinio”? Ar tai sąžininga? Skambiname į sostinę.

 „Mes tokių skambučių sulaukėme jau ne vieno... Tačiau nuodugniau neištyrus visų aplinkybių sunku ką komentuoti. Kai yra paskelbta akcija ir sukelti tam tikri pirkėjo lūkesčiai, tai reklamos davėjas privalo įrodyti reklamos teisingumą (šiuo atveju, kad tikrai visi laiku surinkę reikiamą lipdukų kiekį gaus galimybę pigiau nusipirkti puodus, - aut. past.) Jeigu vėliau padaryti pakeitimai, gali būti, kad tokia reklama yra klaidinanti. Bet reikia nagrinėti. Pirkėjai, kai perka prekes ir gauna lipdukus, jie įeina į sutartinius santykius su pardavėju (prekybos sistema). Todėl reikia žiūrėti, ar tokie veiksmai nėra sutartinių santykių nevykdymas? Reikia turėti visą informaciją. Ekspromtu daryti vienareikšmiškų išvadų nenorėčiau... Čia dar gali būti ir su reklama susijusių pažeidimų, bet, pasikartosiu, reikia nagrinėti plačiau.” 
Į viršų