A. Mickevičiaus g. 38 namo gyventojai pasipiktino UAB „Ukvedys”, prižiūrinčio namo ir  šalto vandens vamzdyno būklę, darbuotojų elgesiu. 
Pasislėpusi po gaubtu UAB „Ūkvedys” atstovė spruko iš kiemo, palikusi gyventojus be žado. 
Vadimo SIMUTKINO nuotr. 
Zita KATKIENĖ
Gavusius sąskaitas iš UAB „Ūkvedys” už vasario mėnesį A. Mickevičiaus gatvės 38 namo gyventojus ištiko šokas. Visų sąskaitose atsiradusi nauja grafa, kurioje įrašyta, jog už remontą reikia mokėti beveik 27 litus. Namo gyventojai sunerimo, nes puikiai žino, kad vasario mėnesį niekas nieko jų name neremontavo. Panorę išsiaiškinti, už ką turi mokėti po beveik tris dešimtis litų, žmonės buvo dar kartą įskaudinti ir pažeminti.  
 
Be šeimininkų žinios
 
Miesto centre esančiame aštuonbutyje įsikūręs ir baras, ir televizorių taisykla, tad gyventojų - tik keturios šeimos. Namo gyventoja Albina Vielienė sako, jog mokesčiams tai įtakos neturi ir problemų gyventojams dėl name įsikūrusių įmonių nekyla. Atvirkščiai - visi drauge kenčia nuo namą administruojančios bendrovės „Ūkvedys”.
 
Pastaroji žinia, kad teks mokėti už remontą, pribloškė visus. Namo gyventoja A. Vielienė nuskubėjo į netoliese esančią bendrovę „Ūkvedys” išsiaiškinti, už ką žmonės turi mokėti. 
 
Jai buvo paaiškinta, kad namo šilumos tinkle pakeistas šalto vandens vamzdis. Moteris liko sukrėsta, nes apie vamzdžio keitimą girdi pirmą kartą. „Ar jūs mumis nepasitikite?” - pašaipiai paklaususi „Ūkvedžio” darbuotoja, kai moteris paprašė parodyti atliktų darbų sąmatą. Ir sužinojo, kad atlikta darbų beveik už... 1000 litų. Tad šitie pinigai per keletą mėnesių ir būsią išskaičiuojami iš A. Mickevičiaus g. 36 ir 38 namų gyventojų, nes abu namai šildomi ir vandeniu aprūpinami iš to paties šilumos mazgo, kuriame ir pakeistas avarinės būklės šalto vandens vamzdis.
 
A. Vielienė paprašė, kad ši situacija būtų paaiškinta ne tik jai, bet viso namo gyventojams. „Ūkvedžio” specialistė, nepasisakiusi pavardės, pažadėjo susitikti su namo gyventojais ir paaiškinti susidariusią situaciją. 
 
Namo gyventojai turi ir daugiau klausimų. Į susitikimą gyventojai pasikvietė ir „Šiaulių naujienų” žurnalistus. 38 namo gyventojai Antanas ir Albina Vieliai, Pranas Skirius, Silva Vasiliauskienė pasakojo, kad jau pavargo nuo bendrovės darbuotojų elgesio, tačiau mažas namas nepajėgia įkurti bendrijos, tad iki šiol ir naudojasi namą administruojančios bendrovės „Ūkvedys” paslaugomis. 
 
Deja, tos paslaugos gyventojams kainuoja pernelyg brangiai. Smulkmena čia jau nėra net ir elektros lemputės pakeitimas, už kurią gyventojams yra tekę mokėti... 75 litus. Dar labiau nustebo namo gyventojai, kai sąskaitoje atsirado eilutė, kurioje buvo nurodyta, kad už Lietuvos vėliavą reikia mokėti  po 12 litų. Mokėti namo gyventojams praėjusiais metais už vėliavą teko du mėnesius. Aštuonbutis namas, gyventojų skaičiavimu, sumokėjo 183 litus, nors visi puikiai žino vėliavos kainą - 36 litai. Tad akivaizdu, kad šešiagubai brangsta paslaugos ir pirkiniai, kai jais rūpinasi „Ūkvedys”. 
 
Į susitikimą - be rakto 
 
Šiuos ir daugelį kitų priekaištų namo gyventojai norėjo išsakyti UAB „Ūkvedys” atstovei, pažadėjusiai susitikti su namo gyventojais po pietų - 14 val. Deja, laukti teko beveik pusvalandį - atstovė akivaizdžiai vėlavo. 
 
Atvykusi į susitikimą su namo gyventojais „Ūkvedžio” atstovė prisistatyti nepanoro. Darbuotoja paaiškino, kad Šilumos punkte buvo pakeistas šalto vandens vamzdis. Gyventojai paprašė atrakinti Šilumos punkto duris ir parodyti, kokie darbai atlikti, kaip dabar paaiškėjo, už 792 litus. 
„Nešaukit”, - tildė ponia namo gyventojus, bandžiusius paklausti, kodėl be jų sutikimo buvo keičiamas vamzdis. Ir dar - kodėl už gyventojų pinigus, nes šilumos punktas - ne gyventojų nuosavybė.  Gyventojai puikiai prisimena, kai vamzdžius keitė „Šiaulių energijos” specialistai, tada gyventojams mokėti tikrai nereikėjo nei už medžiagas, nei už darbą.  
 
„Ūkvedžio” darbuotoja sutiko įleisti gyventojus į šilumos mazgą. Atrakino spyną ir paaiškėjo, jog neturi antrojo rakto, kuriuo atrakinamos durys. Prasta „ūkvedė”, kad raktus pamiršta.
 
„Kodėl buvo nuspręsta keisti vamzdžius, jei namo gyventojai apie tai nieko nežino?, - paklausė „Ūkvedžio” atstovės „Šiaulių naujienų” žurnalistė. 
„Man žurnalistai - ne valdžia”, - atsakė „ūkvedė” ir pridūrė: „Aš neturiu to rakto ir nieko jums negaliu parodyti. 
 
„Tai kodėl tų darbų ėmėtės?”- pakartotas klausimas.
 
„Mes (suprask UAB „Ūkvedys” red. pastaba) prižiūrime šalto vandens vamzdyną ir už avarinę būklę atsakome”, - paaiškina namo gyventojų viešnia. 
Apie avarinę magistralinio vamzdyno būklę namą administruojančią bendrovę esą informavo „Šiaulių energija”.  „Mes uždėjome apkabas, o sausio 5 d. užsakėme darbus”, - paaiškina specialistė ir priduria, jog tuo atveju, kai magistraliniame vamzdyne susidaro avarinė situacija, namo gyventojų informuoti nereikia. 
 
„Tai gal jūs norėjote, kad vamzdyne kiltų avarija?” - klausia „Ūkvedžio” atstovė namo gyventojų.
 
Specialistę, namo gyventojams aiškinančią susidariusią situaciją, „Šiaulių naujienos” privalėjo įamžinti. Deja, ir laikraščio fotografas neįtiko. „Ūkvedžio” atstovė apsigaubė  galvą gobtuvu ir, pasipiktinusi, kad gyventojai neįspėjo jos apie žurnalistų dalyvavimą,  net neatsisveikinusi su namo gyventojais sėdo į automobilį ir išvažiavo, palikusi žmones it musę kandusius. 
 
Netrukus į kiemą įsuko „Šiaulių energijos” Abonentų aptarnavimo tarnybos automobilis. Šaltkalvis-santechnikas Aleksas Petkus atvyko su abiem raktais ir atrakino šilumos mazgo duris. Darbininkas paaiškino, jog apie 20 metrų šalto vandens vamzdžiai buvo sukiužę, sutvirtinti apkabomis, ir juos tikrai reikėjo keisti. Gyventojai pasigrožėjo ir naujutėlaičiu brangiai jiems kainuojančiu šalto vandens vamzdžiu. Santechniko žiniomis, šis vamzdynas - ne „Šiaulių energijos” nuosavybė. Tad nelieka nieko kito, tik sutikti su tuo, kad prižiūri vamzdyną ir už avarinę būklę atsako namą administruojanti įmonė, o „muziką užsako”, taigi darbus finansuoja jie -  namo gyventojai.
 
Už devynių spynų... 
 
Gyventojai suprato, kad teisybė - ne jų pusėje ir sutinka mokėti už šalto vandens vamzdyno keitimą. Tačiau labai pasipiktinę, kad visi darbai atliekami jų neįspėjus, savavališkai. „Gal mes būtume kitus santechnikus suradę, gal būtų kainavę mažiau!” - piktinasi žmonės.
 
„Šiaulių naujienos” skambina į UAB „Ūkvedys”. Paaiškėja, jog buvęs telefonas nebenaudojamas. Automatinis atsakiklis padiktuoja Klientų aptarnavimo centro telefoną, kuriuo ir patariama skambinti. Atsiliepusi centro darbuotoja sutinka, kad tokią problemą turėtų paaiškinti bendrovės specialistai ir padiktuoja mobiliojo telefono numerį. Paskambinę juo sužinome, kad su žurnalistais bendrauja tik spaudos atstovas: „Mums neleista bendrauti su žurnalistais. Su jumis gali bendrauti tik spaudos atstovas”. Klausiame, kur atstovas dirba - Šiauliuose ar kur kitur. „Aš nieko nežinau”, - paaiškina kitoje telefono ragelio pusėje ir padiktuoja mobiliojo ryšio telefono numerį. Deja, prisiskambinti nepavyksta. O kita vertus - negi spaudos atstovas atsakys į namo gyventojus slegiančius klausimus. Pavyzdžiui - kodėl UAB „Ūkvedys” elgiasi su jais tarsi su įkaitais, kuriems nereikia paaiškinti, kodėl perkama Lietuvos vėliava ir nesitariama dėl kainos?... Kodėl elektros lemputė brangesnė už visą miegamojo šviestuvą?..  Kodėl vamzdyno remontas atliekamas niekam apie tai nepranešus?.. Ar nesiskaitymas su žmonėmis ir nepagarba gyventojams - pagrindinis UAB „Ūkvedys”, devyniomis spynomis atsitvėrusio ne tik nuo gyventojų, bet ir nuo žurnalistų,  bendravimo stilius?.. Į šiuos klausimus ir laukiame UAB  „Ūkvedys” spaudos atstovo Viliaus Mackonio atsakymo.  
        

Į viršų