Šį pirmadienį prasidėjusioje „WWDC 2023“ konferencijoje „Apple“ pristatė tai, apie ką visas technologijų pasaulis pašnibždomis kalbėjo jau kurį laiką – „Apple Vision Pro“ papildytos realybės akinius. Naujasis įrenginys valdomas akimis ir gestais, tarp realaus ir virtualiojo pasaulių leidžia nardyti vos vienu mygtuku ir prireikus gali pakeisti netgi kompiuterį. Tačiau „Apple“ ne vienintelė siekianti pergalės dar neištyrinėtoje rinkoje – keliomis dienos anksčiau naujus virtualios realybės akinius suskubo pristatyti ir „Facebook“ valdanti „Meta“.

„Virtualios ir papildytos realybės akiniai nėra visiškai naujas produktas, bet „Apple“ pademonstravo iki šiol nematytą požiūrį į jį. Kupertino technologijų milžinė „Apple Vision Pro“ išvadavo iš išmaniojo telefono ar kompiuterio aksesuaro ribų, jame įdiegdama galingą procesorių, nuosavą operacinę sistemą bei unikalų valdymą. Panašia kryptimi su naujaisiais akiniais žengė ir „Meta“. Visa tai patvirtina, jog šiuo metu prieš savo akis galime stebėti, kaip gimsta nauja technologijų niša, žavesiu pralenksianti paskutiniais metais kiek pabodusius išmaniuosius telefonus bei galimai ateityje juos kartu su kompiuteriais galimai net išstumsianti iš mūsų rankų“, – teigia „Telia“ išmaniųjų įrenginių ekspertas Simonas Tilindis.

Lyg ant veido dėvimas kompiuteris

„Apple Vision Pro“ akiniai iš pirmo žvilgsnio šiek tiek primena nardymo kaukę, tačiau įdėmiau įsižiūrėjus juose galima rasti nemažai „Apple Watch“, „AirPods Max“ ir kitiems bendrovės produktams būdingų dizaino elementų. Visgi neabejotinai įdomiausia ir iš kitų panašių gaminių išsiskirianti jų išvaizdos detalė – priekyje esantis juodas stiklas, po kuriuo besislepiantys ekranai gali atvaizduoti dėvinčiojo akis. Jas nuolat filmuoja akinių viduje esančios kameros, todėl aplinkiniai nejaučia diskomforto ir bendraujant su kitais asmenimis įrenginio nebūtina nusiimti.

„Apple Vision Pro“ turi po vieną kiekvienai akiai skirtą itin aukštos raiškos ekraną ir iš viso net 12 kamerų. Vienos jų filmuoja aplinką, kitos – seka akių judesius, o trečios – stebi rankas. Visa tai reikalinga ne tik tam, kad vartotojas puikiai matytų, kas realiame pasaulyje dedasi aplink jį, bet ir galėtų akinius valdyti be jokių pultelių ar kitų priedų. Norint pasirinkti kurį nors „VisionOS“ pavadintos operacinės sistemos meniu elementą, pakanka į jį nukreipti savo akis ir pasirinkimą patvirtinti suglaudus kurios nors rankos nykštį ir smilių, o prireikus paslinkti puslapį – jį tiesiog sugriebti pirštais ir ranka kilstelėti aukštyn arba nuleisti žemyn“, – akinių valdymo ypatumus aiškina S. Tilindis.

Specialistas taip pat atskleidžia, jog šiame ant veido dėvimame įrenginyje įmontuotas tas pats „M2“ lustas, kaip ir populiariausiame bendrovės „MacBook Air“ nešiojamame kompiuteryje, todėl jo galia netgi lenkia „iPhone“. Ir įdomu tai, jog priešingai, nei kiti anksčiau išleisti panašūs gaminiai, „Apple Vision Pro“ nesiūlo šios galios naudoti tik įvairiems žaidimams ar filmams. Su „Apple“ akiniais galima naršyti internete, tikrinti el. paštą, rengti prezentacijas ir net atlikti „FaceTime“ skambučius. Visų šių programų langai prieš mūsų akis iškyla virš aplink mus esančios aplinkos, tačiau ant akinių korpuso esanti karūnėlė leidžia mūsų kambario vaizdą taip pat į pakeisti į paplūdimio ar kitos virtualios aplinkos.

Skirtingų filosofijų produktai

Suprasdama, kiek daug medijų dėmesio pelnys „Apple“ akiniai, keliomis dienomis anksčiau jiems savo konkurentą nusprendė pristatyti ir „Meta“. Kita vertus, kitaip nei „Apple“, „Facebook“, „Instagram“, „WhatsApp“ ir kitas populiarias socialines platformas valdančiai bendrovei tai buvo ne visiškai naujas produktas, o esamos įrenginių linijos atnaujinimas. „Meta Quest 3“ akiniai buvo aprūpinti galingesniu „Qualcomm“ lustu, lengvesniu korpusu bei geresnės kokybės ekranais.

„Meta Quest 3“ ir „Apple Vision Pro“ yra labai skirtingų kategorijų produktai. „Quest 3“ kur kas paprastesnis iš techninės pusės, neturi prašmatnaus valdymo gestais, tokių skaičiavimo pajėgumų ir apskritai subalansuotas kitam vartotojui. Tai labiau pramoginis įrenginys, skirtas patyrinėti virtualią realybę ir išbandyti jos galimybes, nei ten perkelti kituose išmaniuosiuose prietaisuose atliekamus darbus. Geresnį pastarųjų pakaitalą „Meta“ planuoja pristatyti tik 2025 m.“ – skirtumus akcentuoja „Telia“ atstovas.

Tą patį liudija ir produktų kainos. „Meta Quest 3“ turėtų kainuoti maždaug 400 eurų ir būti prieinamas daugeliui technologijų entuziastų, kai beveik 8 kartus daugiau kainuojantys „Apple“ akiniai bus įperkami tik labai nedidelei vartotojų daliai. „Meta“ taip pat atskleidė, jog prekyboje pasirodžius „Quest 3“ smarkiai kris dabartinių „Quest 2“ kaina, todėl pasinerti į virtualų pasaulį bus galima jau ir už įprasto išmaniojo laikrodžio ar belaidžių ausinių kainą.

Pagrindinis iššūkis – aplikacijos

Pasak S. Tilindžio, nepaisant įspūdingų techninių specifikacijų, kol kas „Apple Vision Pro“ turi vieną didelį trūkumą – trečiųjų šalių aplikacijų nebuvimą. Visos programėlės, kurias įrenginį bandę technologijų apžvalgininkai matė pagrindiniame ekrane, buvo kurtos pačios „Apple“ ir praktiškai tilpo viename puslapyje.

Kupertino gigantė puikiai supranta, jog įrenginius „parduoda“ ne techninės charakteristikos, o tai, ką su jais galima nuveikti. Todėl nenuostabu, kad „Apple“ šį revoliucinį produktą pristatė ne rudenį kartu su naujos kartos „iPhone“, o vasaros pradžioje vykstančioje programuotojų konferencijoje, tarsi prašydama pastarųjų pagalbos vystant naująją platformą. Tai patvirtina ir faktas, kad prekyba „Apple Vision Pro“ prasidės tik kitų metų pradžioje, kai akiniams jau galimai bus spėta sukurti geros kokybės programėlių.

„Virtuali ir papildyta realybė turi didelį potencialą. Ji leidžia į skaitmeninį pasaulį pasinerti tiesiogiai be išmaniojo telefono ar kito tarpininko bei ten patirti tai, kas anksčiau buvo įmanoma tik realybėje. Deja, norint, kad  virtualios ir papildytos realybės akiniai pasivytų išmaniųjų telefonų populiarumą, vartotojams reikia pasiūlyti ne tik jiems nenusileidžiantį funkcionalumą, bet ir kažką daugiau. Norisi tikėtis, jog per ateinančius metus kūrėjams pavyks surasti tokių neatsispiriamų išmaniųjų akinių panaudojimo scenarijų, kokiais kažkada buvo „Spotify“, „Instagram“ bei „Angry Birds“, „iPhone“ atvedę ten, kur jis yra dabar“ – apibendrina „Telia“ išmaniųjų įrenginių ekspertas.

Pranešimą paskelbė: Paula Zlatkutė, UAB „INK agency“

Į viršų