Tikriausiai esate pastebėję, jog po gero nakties miego kitą dieną jaučiatės žvalesni, produktyvesni, o kartais – net ir geresnės nuotaikos. Visgi, net ir tuomet, jei poilsiui skiriate pakankamai valandų, ne visuomet pavyksta kokybiškai išsimiegoti. Tam įtakos turi ne tik mūsų miego rutina, bet ir kiti, pašaliniai veiksniai. Kurie iš jų labiausiai įtakoja saldų Jūsų miegą?

Elektronikos įrenginiai

Jei prieš miegą mėgstate įsijungti televizorių ar telefone peržiūrėti socialinių tinklų naujienas, nereikėtų stebėtis, jog neišsimiegate taip gerai, kaip norėtųsi. Ne kartą įrodyta, kad ekranų skleidžiama mėlyna šviesa stimuliuoja mūsų smegenis, todėl padėjus įrenginius į šoną, jos dar nėra pasiruošusios atpalaiduojančiam poilsiui. Idealiausia, jeigu tokių prietaisų miegamajame iš viso nenaudotumėte, tačiau jei taip pakeisti įpročius yra sunku, pabandykite jais nesinaudoti maždaug pusvalandį ar valandą prieš miegą – teigiamus pokyčius pajusite kone iš karto.

Stresas

Mūsų kūnas veikia taip, jog reaguodamas į stresines ar pavojingas situacijas, jis visuomet stengiasi išlikti budrus. Būtent dėl to patiriantiems nerimą, stresą ar sergantiems depresija yra kur kas sunkiau užmigti ir gerai išsimiegoti. Nors pašalinti tokius veiksnius nėra paprasta, šiuo atveju turėtumėte pasistengti dažniau atsipalaiduoti ir surasti būdų, kaip pamiršti kasdienius rūpesčius. Kartais gali pakakti prieš miegą atlikti keletą gilaus kvėpavimo pratimų ar pailsėti karštoje vonioje.

Žalingi įpročiai

Nors gali atrodyti, kad išgėrus alkoholio pavyksta greičiau užmigti, antroje nakties pusėje ciklas sutrinka ir žalos patiriama kur kas daugiau negu naudos. Kava su kofeinu taip pat nepagerins Jūsų miego kokybės: jei šį gėrimą geriate dažnai ir dideliais kiekiais, nakties metu galite jausti tokius simptomus kaip nerimas, skrandžio spazmai, padidėjęs širdies ritmas ar dažnesnis šlapinimasis. Akivaizdu, kad visi jie tikrai neleis giliai išsimiegoti.

Miegamojo aplinka

Atrodytų logiška, jog kokybiškas poilsis labai priklauso nuo patogios miegamojo lovos, tačiau tai tikrai nėra vienintelis veiksnys, į kurį šiame kambaryje turėtumėte susikoncentruoti. Reikėtų pasistengti sukurti kuo tylesnę aplinką – nors pašaliniai garsai ne visuomet priklauso nuo mūsų pačių, pasitelkę ausų kištukus ar tylų baltąjį triukšmą, galime sukurti kur kas ramesnę aplinką. Taip pat pravartu paskirti dėmesio ir tvarkai: jei prieš užmigdami matysite, kad kiekvienas daiktas turi savo vietą, atsipalaiduoti pavyks kur kas paprasčiau.

Šviesa

Tai – kone vienas svarbiausių išorinių veiksnių, galinčių turėti įtakos mūsų miegui. Šviesa trukdo ir greitai užmigti, ir tuo pačiu paveikia mūsų vidinį laikrodį, taip trikdydama įprastus miego ciklus. Žinoma, tikriausiai nemiegate su įjungtomis lempomis, tačiau miegui lygiai taip pat gali trukdyti anksti kylanti saulė, ryškiai šviečiantis mėnulis ar netgi lauke įjungti gatvės žibintai. Norint išvengti tokių veiksnių, reikėtų pagalvoti apie kokybiškus langų uždengimus: tam tinka naktinės užuolaidos, roletai ar populiariosios žaliuzės diena naktis.

Karštis

Žemesnė kūno ir patalpos temperatūra padeda greičiau užmigti ir ilgiau išmiegoti, todėl reikėtų paskirti dėmesio ir šiems aspektams. Įsitikinkite, kad patalpoje oras yra pakankamai gaivus – prieš miegą kambarį išvėdinkite, o šiltuoju sezonu pagalvokite apie kondicionieriaus įsigijimą. Tuo tarpu optimalią kūno temperatūrą palaikysite pasirinkę gerai kvėpuojančią patalynę ir patogius, drėgmę gerai išgarinančius nakties rūbus. Nors tai gali pasirodyti kaip nedidelės smulkmenos, greitai įsitikinsite, jog ir jos yra labai veiksmingos.

Skausmai

Raumenų, sąnarių ar netgi galvos skausmai sukelia mums nepatogumų, todėl kęsdami juos, naktį dažniau prabundame, o taip pat sunkiau užmiegame ir negalime kokybiškai pailsėti. Šiuo atveju pirmiausia reikėtų pabandyti paieškoti sprendimų, kurie skausmus galėtų sumažinti. Kai kuriais atvejais gali padėti net ir tinkamai pasirinktas čiužinys – šiuolaikiniai jų modeliai pritaikyti įvairiausių problemų sprendimui. Lygiai taip pat reikėtų įsitikinti, ar būtent šis gaminys nėra skausmo sukėlėjas – jei jo seniai nekeitėte, o skausmą jaučiate tik gulėdami, gali būti, jog atėjo metas pokyčiams. Plačią čiužinių įvairovę siūlo Pigu.lt el. parduotuvė – juos apžiūrėsite spustelėję čia: https://pigu.lt/lt/ciuziniai

Pasistengę pašalinti šiuos veiksnius iš savo aplinkos ir kasdienybės, turėtumėte pastebėti, kad miego kokybė ženkliai pagerėjo. Galbūt visų jų iš karto atsisakyti bus sunku, tačiau jei pokyčių imsitės po truputį, rezultatai tikrai maloniai pradžiugins.

REKLAMA

Į viršų