Į Kuršėnų šeimos namų Globos centrą patenka vaikai, kurie yra patyrę masyvias fizinės ir / ar psichologines traumas. Fizinės traumos užgydomos sąlyginai greitai, tačiau skaudus patyrimas nesibaigia užgijus fizinei žaizdai. Mažieji globos centro klientai su psichologine trauma gyvena kasdien. Tai verčia susimąstyti, kas vyksta mažo vaiko širdyje, sieloje ir kaip šis mažas žmogus jau yra išmokęs prisitaikyti jam atšiauriame pasaulyje, kokius streso įveikos metodus vaikas taiko,  ir ieškoti veiksmingų pagalbos būdų.

 „Vaikai mėgina pabėgti nuo sunkių jausmų: liūdesio, pykčio, nepasitenkinimo. Slopina šiuos jausmus taip stipriai, kad atsiranda somatiniai negalavimai, užkertamas kelias augti sveikai ir pilnavertei asmenybei. Todėl būtina ieškoti būdų, kurie leistų vaikui terapijos procese būti savimi ir tokiu būdu galėtų formuotis naujas ir saugus santykis su specialistais ir kitais jį supančiais asmenimis. Taip pat būtina sukurti saugią terpę, skausmingų patyrimų perdirbimui, mokyti socialiai tinkamus frustracinių situacijų įveikos būdus“, – laikraščiui sakė globos centro psichologė-psichoterapeutė, Lietuvos biblioterapijos asociacijos narė, knygos „39 dovanos“ autorė Donata Grakauskaitė-Šličienė.

Siekdama šių tikslų psichologė-psichoterapeutė Donata Kuršėnų šeimos namų Globos centre nuo birželio 1d. pradėjo naują projektą ,,Labas“. Veikla taikoma Globos centro vaikams nuo 4 iki 10 metų. Būtinas priemones – LEGO® Education Sukurk man ,,Emociją“, Istorijų ir pasakų rinkinius – paskolino Globos centro partneriai UAB „Baltic Orbis“.

Pasak psichologės-psichoterapeutės D. Grakauskaitės-Šličienės, šios priemonės yra ypatingos, nes vienodai tinka tiek berniukams, tiek mergaitėms ir nuo paties mažiausiojo iki pilnametystę tuoj pasieksiančio paauglio. Jos gali suteikti unikalią galimybę vaikams kaip galima ilgesnį laiką išlikti vaikais. Dirbant su LEGO® Education rinkiniu bus stengiamasi padėti vaikui atsiverti, atskleisti traumuojančias patirtis ir įtraukti į kūrybiško žaidimo procesą, galintį transformuoti jausmus. Žaidimo metu užmegztas ryšys padėtų išlaikyti gilų dialogą su terapeutu bei kreipti kokybiškesnio, sveikesnio gyvenimo link.

„Šios priemonės gali būti ir puiki psichodiagnostinė priemonė, padėsianti pakankamai greitai pamatyti galimus vaiko suvokimo sutrikimo simptomus, kurie apima socialines situacijas arba identifikuoti psichotraumų sritis, apie kurias Globos centro darbuotojai gali nežinoti ir dėl to nesuteikti būtinos pagalbos vaikui“, – sakė psichologė-psichoterapeutė. Pasak jos, naudojat šias priemones, bus stiprinamas vaikų pasitikėjimas savimi ir savo galimybėmis.Bus stengiamasi pašalinti neviltį, kuri kartais užpuola vaikus, gyvenančius skyrium nuo tėvų. Taip pat naudojant šias metodikas, bus galima ugdyti vaiko savarankiškumą ir tikrąjį pasitikėjimą savimi. Tikėtina, kad vaikai, leisdami laiką su LEGO® Education kaladėlėmis, ne kartą pasakys ,,aš pats“, o tai turėtų būti tarsi muzika mūsų, suaugusiųjų, ausims. Taip vaikas išreikš ir realizuos saviveiklos ir savarankiškumo poreikius.

Anot specialistės, pastarųjų poreikių ugdymas ypatingai svarbus vaikams, turintiems autizmo spektro sutrikimų. LEGO® Education metodikos suteiktų galimybę įvairiapusiškai kurti konkrečiam vaikui reikalingas socialines istorijas jam saugioje aplinkoje.

Psichologė-psichoterapeutė D. Grakauskaitė-Šličienė LEGO® Education rinkinius rekomenduoja psichologinėms ir pedagoginėms tarnyboms (PPT), nes jos puiki priemonė tiek socialiniam pedagogui, tiek psichologui praktiniame darbe. Šios priemonės ugdo emocinį intelektą, galima pasiekti puikių rezultatų taktiliniame ir vizualiniame ugdyme. Specialistė šį priemonių rinkinį rekomenduoja ir tėveliams, nes jis gali padėti pašalinti neviltį, kai jie neberanda būdų, kaip kalbėtis su vaikais, kad jie būtų išgirsti. Tėvai kartu su vaikais žaidimo procese turi galimybę tapti lygiaverčiais pašnekovais ir sugriauti sienas tarp suaugusio ir vaiko. Žaidime gimsta pasitikėjimas, artumas, ryšys. Tėvai natūraliai, be pamokslų ir moralų gali su vaikais aptarti socialines normas, taisykles ir moralės principus, turi galimybę pamatyti vaiko poziciją, kurią vaikui verbaliai išreikšti ankstyvajame amžiuje yra gana sudėtinga.

Kuršėnų šeimos namų Globos centro specialistai, siekiantys nuolat tobulinti paslaugas globojamiems vaikams ir jų globėjams, džiaugiasi galimybe naudoti naujas priemones ir metodikas, tikisi, jog dirbdami  su LEGO® Education Sukurk man ,,Emociją“ bei Istorijų ir pasakų rinkiniais dar geriau pažins vaiko pasaulį ir padės jam prisitaikyti greitai kintančioje aplinkoje.

Į viršų