Reikjavikas – šiauriausia pasaulio sostinė
Atvykę į Reikjaviką, apsistojome pačiame miesto centre, jaukiuose svečių namuose „Domus Guesthaus“. Įsikūrę viešbutyje, išėjome pasivaikščioti po Reikjaviką (liet. „krantas dūmuose“), taip pietuose esančią vietovę dėl iš karštųjų versmių kylančių garų pavadino pirmieji gyventojai, atsikėlę čia iš Norvegijos.

Reikjavikas nusidriekęs Seltjarnės pusiasaliu, esančiu pietrytiniame salos gale. Jis, palyginti su kitų šalių sostinėmis, nedidelis. Jame gyvena apie 123 tūkst. gyventojų (2016 m.). Tai pagrindinis šalies uostas, išsidėstęs prie Faksaflojo įlankos. Reikjavikas tvarkingas ir savitas miestas, su tiesiomis gatvėmis, spalvingomis parduotuvėmis, jaukiomis kavinėmis ir žole apaugusiais parkais. Miestas labai jaukus ir švarus, o oras jame labai grynas, nes visi namai čia šildomi geoterminiu vandeniu, visiškai nėra katilinių.

Reikjavike daug medinių vienaaukščių ir dviaukščių namų virš kurių iškilusi moderni bažnyčia, primenanti piramidę iš bazalto kolonų. Ji iš betono ir beveik be langų. Tai savitos architektūros Halgrimo bažnyčia – aukščiausias statinys Islandijoje, miesto katedra, jos ašis. Priešais ją stovi paminklas Islandijoje gimusiam vikingui Leifurui Eirikssonui („Sėkmingajam Leifui“) – pirmajam europiečiui, apie tūkstantuosius metus atradusiam „Vinlandą“ – dabartinę Šiaurės Ameriką. Pakilę liftu į Halgrimo bažnyčios viršų, apžvelgiame miesto panoramą. Sostinėje dar verta aplankyti Nacionalinį muziejų ir Kultūros paveldo centrą, kur galima susipažinti su Islandijos istorija ir kultūra. Vienas gražiausių Reikjaviko pastatų – istorinis Hofdi namas (1909 m.)

Didžioji dauguma senesnių nuosavų namų dengti gofruotos skardos lakštais, sienos dažomos ryškiomis, nuotaikingomis spalvomis. Daugelis sostinės namų praktiškos ir racionalios architektūros, beveik nėra pastatų, aukštesnių nei keturių aukštų. Retas kuris islandas užtraukia langų užuolaidas, praeiviai  gali pamatyti viduje  jaukų ir racionalų interjerą, skoningai sutvarkytą buitį.

Reikjavikas  labai jaukus miestas, o žmonės – draugiški, paslaugūs. Vaikštant pagrindine sostinės pėsčiųjų arterija galima matyti visur ramiai vaikštinėjančius sostinės gyventojus.  Įdomu tai, kad islandai neturi pavardžių. Prie tėvavardžio moterims įterpiamas žodelis „dottir“ – dukra, vyrams – „son“ – sūnus. Šeima neturi bendros pavardės, o tėvavardžių gali būti gana daug. Turbūt dėl to, islandai vieni į kitus kreipiasi vardais, o pavardes turi tik svetimšaliai. Islandai tiki elfais ir kitomis mitinėmis būtybėmis, gyvenančiomis kalnų olose ir lavų kloduose.

Savaitgalį islandai ilsisi, leidžia laiką kavinėse ir restoranuose. Jie linksmi, atsipalaidavę, šnekučiuojasi, gyvai bendrauja. Daug jaunimo ir turistų galima sutikti senamiestyje. Pasipuošę, madingai apsirengę vietiniai vaikinai ir merginos linksminasi, šurmuliuoja gatvėse ir naktiniuose klubuose. Reikjavikas paliko saugaus ir taikaus miesto įspūdį. Šiaurės sostinė neatrodė šalta ir svetima, atvirkščiai – sava, artima.

Netoli Reikjaviko, Grindavike, įsikūrusi Žydroji lagūna (Blue Lagoon). Tai yra didelis melsvai žalias geoterminių šaltinių maitinamas ežeras. Netoli jo, tolumoje jūroje horizonte iškilusi garsioji 77 m aukščio, 300 kv. m pločio Eldey uola. Ji nuo kranto nutolusi į jūrą apie 15 km. Turėjome progos išsimaudyti Žydrosios lagūnos ežero neįtikėtinai melsvos spalvos garuojančiame iš žemės gelmių (1000 m gylio) trykštančiame, vandenyje. Jis padėjo atgauti kelionėje išeikvotas jėgas ir sustiprinti sveikatą.

Baigiantis kelionei, vakare iš Reikjaviko išvykome į Keflaviko oro uostą. Iš čia išskridome į Kopenhagą, o iš jos nedideliu lėktuvu – į Palangą ir taip pasiekėme Lietuvą.

2020 03 20 14

Grindavikas. Žydroji lagūna.

2020 03 20 24

Reikjaviko jaunimas.

2020 03 20 11

Halgrimo bažnyčia – aukščiausias statinys Islandijoje.

2020 03 20 12

Reikjavikas. Paminklas vikingui Leifurui Eiriksonui.

2020 03 20 26

Islandė nacionaliniais rūbais.

2020 03 20 27

Susitikimas Reikjaviko gatvėje.

2020 03 20 29

Islandės iš Reikjaviko šypsena.