facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Pietuose
Iš Skalafelio vykstame 1 keliu link Vatnajokudlio baseino ledynų. Privažiuojame prie Fjalsarlono ledyno. Nuo jo atskilusios didžiulės ledo lytys, atskiri jų luitai plūduriuoja vandenyje. Kelias vingiuoja prie kito ledyno Svirafelsjokulio liežuvio. Kelio kairėje matyti žalsvi slėniai, juodi kalnai, krioklių siūlės.

Vykstame Vikio kryptimi. Pakeliui stabtelėjome prie nedidelio krioklio, užsukame į Dverghamarą, apžiūrime įspūdingas bazalto kolonas, primenančias vargonus. Atvažiuojame į miestelį sunkiai ištariamu pavadinimu – Kirkjuborjarklausturą. Jame moderni bažnyčia, tradiciniai spalvingi islandų nameliai.

Sunkiai pravažiuojamu žvirgždėtu lavos 906 keliu pasiekėme Lakagiro nacionalinį parką. Tai vienas iš gausiausių pasaulyje ugnikalnių ir kraterių rajonas. Surengėme žygį į Lakio kraterio viršų, apžiūrėjome Lakio ežerą, sustingusius lavos klodus ir plyšius, pro kuriuos 1783 metais buvo išsiveržęs ugnikalnis. Nuo kalno viršaus matėsi juodi lavos laukai, žalia spalva pasidabinę kalnai ir slėniai, upių vagos.

Nusileidę nuo kalno, leidomės į kelią. Priekyje pasirodė graži vaivorykštė, kuri mus lydėjo važiuojant slėniu. Pravažiavome Fagilstoso krioklį. Horizonte matėsi didelis kūgio formos Mailifedlio krateris.

Vakare atvykome į Vikio miestelį. Jame nedidelė medinė bažnytėlė, vienaaukščiai ir dviaukščiai tradiciniai islandų namai. Įsikūrėme Eistri Solheimare. Iš viešbutuko matėsi tolumoje juoduojantys kalnai ir nuo pelenų pajuodęs ledynas. Apie jį išgirdo visas pasaulis, kai 2010 m. kovo 20 d. išsiveržė Eijafjaplajurkudlio ugnikalnis. Mūsų kelionės metu ugnikalnis buvo aprimęs.

Kitos dienos rytą išvykome į Dyrholaey vietovę. Čia apžiūrėjome prie jūros išsidriekusią bazalto uolų grandinę, arkas, kolonas, urvus ir olas. Išvažiavę į pagrindinį kelią pasiekėme Skogarą. Jis garsus Seljalandsfoso kriokliu. Nusileidę žemyn, apėjome krioklį iš vidaus. Pajutome visą žemyn krintančio didžiulės vandens masės jėgą ir jo purslų triukšmą.
Važiavome slėniu, kuris visas užneštas pelenais ir akmenimis. Priekyje matėsi juodi Eijafjaplajurkudlio ledyno pirštai. Visur gulėjo sunešti juodi akmenys, sustingusi lavos  masė, kyšojo parudavę ir išdegę augalai.

Vakarop pasiekėme Selfosą – modernų salos miestą. Per upę nutiestas tiltas, ant kalvos moderni bažnyčia, mokykla. Nakvynei apsistojome Hjardarbolo gyvenvietėje. Tylus vakaras, tvyro tik šiai salai būdinga ramybė.

Sekantis maršrutas – Skalholtas. Tai Islandijos vyskupystės, šalies kultūros lopšys. Apie 1000 metus tai buvo islandų etnoso formavimosi centras. Čia buvo įkurta pirmoji šalies mokykla, pirmoji spaustuvė. Pravažiavome Reikholto miestelį, Geisyro informacijos centrą. Vėliau atvykome prie Hvitos kanjono, kuriame garma įspūdingas Gulfoso krioklys. Tolumoje matėsi kalnai ir ledynai. Atvažiavome į garsią Islandijos geizerių vietą – Geisyrą. Didysis geizeris retai išsiveržia, o už 50 m nuo jo esantis Strokuro geizeris palyginti aktyvus. Jis kas 5-15 minučių išmeta iki 30 m aukščio karšto vandens čiurkšles.

365 keliu atvykome į Thingvelirą – seniausio pasaulyje parlamento Altingo būstinę ir tarpeklį nacionaliniame parke. Ši vieta 1928 m. paskelbta pirmuoju Islandijos nacionaliniu parku, o 2004 m. – UNESCO pasaulio kultūros paveldo objektu.

Thingvelirą sudaro kelios įžymybės: Parlamento lyguma, tarpeklis ir Thingvalatno ežeras. Thingveliru labai domisi geologai. Almanagjau lūžis Thinvelire ir Didysis Rifro slėnis Afrikoje yra praktiškai vienintelės Žemės vietos, kur stebimi dviejų didžiulių plokščių, tolstančių viena nuo kitos, padariniai. Nustatyta, kad tarpeklis kasmet išsiplečia 7 mm. Iš Thingveliro 36 kelias mus atveda į Reikjaviką.

2020 03 13 25

Uolos „sustingę troliai“ jūroje netoli Vikio miestelio.

2020 03 13 26

Vaizdas stebint jūros gyvūnus.

2020 03 13 27

Eistri Solheimaro peizažas.

2020 03 13 28

Jūros pakrantė prie Dyrholaey.

2020 03 13 29

Vaivorykštė Islandijoje.

2020 03 13 31

Salos kraštovaizdis ir vaivorykštė.

2020 03 13 32

Uolos prie Dyrholaey įlankos.