facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Šiaulių universiteto Alumnų asociacijos organizuojamą paskaitų ciklą „Ateik. Išgirsk. Tobulėk“ užbaigė susitikimas su sporto treneriu, sveikatinančios sistemos kūrėju, „MyHero!“ įkūrėju, lektoriumi, įkvėpėju Ignu Bakėjumi, kuris pristatė pranešimą „Sporto galia, keičianti gyvenimus“.

Jis papasakojo, kaip svarbu yra sportuoti ir kaip lengva tai pradėti daryti, nes tik mes galime pasirūpinti savo sveikata. I. Bakėjus teigė, jog sportas keičia gyvenimus, žmonės ne tik atsisako ydingų įpročių, bet ir jų gyvenime atsiranda nauji tikslai, iššūkiai ir galimybės. Todėl, jo nuomone, sportas yra labai galingas įrankis, tereikia norėti juo pasinaudoti.

„Man svarbu pajusti žmones“
I. Bakėjus pasakojo, jog kai vakare į jo treniruotes susirenka žmonės, iš kurių veidų matosi, kokie jie yra pavargę, tačiau šie žmonės, anot jo, nori per valandą su juo „išsitaškyti“ ir viską užmiršti. O po tos valandos jie būna dar labiau nusikamavę, tačiau vaizdas akyse pasikeičia, jie būna labai laimingi, nors ir visai be jėgų.

„Atvažiavus į vieną ar į kitą miestą visada matosi žmonių akys. Visada taip yra, kad man kažkur nuvykus, nežinau, apie ką kalbėsiu. Žinau, kokia yra tema, žinau, ką aš noriu pasakyti, galvoje turiu viską susidėliojęs, ką norėsiu jums perduoti, bet nežinau, ką aš sutiksiu, o tai man yra labai svarbu. Kai atvykstu susitikti su žmonėmis, man norisi juos pajusti, ar jie yra atsipalaidavę, ar įsitempę, ar po darbų stresuoti, norintys žinių, turintys klausimų, ar laukia, kada viskas baigsis, nes namuose laukia skani vakarienė ar vyras. Šiandien pastebėjau, kad viskas pas jus yra labai lengva, akys spindinčios, ramios, norite manęs ne tik klausytis, bet ir sužinoti kažką naujo. Sportas yra labai galingas įrankis, todėl jums nereikia bėgti į sporto salę, nes internete yra labai daug pavyzdžių“, – pasakojo sporto treneris.

Sportas – efektyvaus darbo paslaptis
Labai svarbus yra ir balansas. I. Bakėjus teigė, jog ne tik sporte, gyvenime, bet ir darbe turi būti išlaikytas balansas. Jis patarė rengti susitikimus ne darbo vietoje, o išeiti į parkus. Taip ne tik aktyvuosime kraujotaką, bet ir neleisime raumenims užsistovėti. Žinoma, taip padaryti gal visada ir neišeis, tačiau jei taip pavyks bent kelis kartus padaryti, tada ne tik gausime naudos savo kūnui, bet ir bus papildytas mūsų susitikimas bei padidės darbo produktyvumas.

„Sportuojate, bet iki galo nepadarote aktyvacijos pratimų, kai kurie jūsų raumenys miega, savijauta prastėja, užsiblokuoja tarpumentis, nugaros apačia, kaklas ir štai mes turime tik 20 proc. energijos. Tada pradedate naudoti įvairius power bank, kurie gali būti natūralūs ir nenatūralūs. Nenatūralios kilmės energijos įkrovikliai gali būti alkoholis, narkotikai, energiniai gėrimai, maistas. O natūralios kilmės energijos įkroviklis gali būti, pavyzdžiui, maudymasis šaltame vandenyje. Tai duoda neišsemiamą vienos dienos energiją, tačiau nereikia tuo piktnaudžiauti ir išeikvoti savo kūno resursų.

Žmogus po savaitgalio, po poilsio atsikelia visu 100 proc. Tada prasideda darbo diena, daug dirbame, bet pratimų nebuvo, maisto neprisižiūrėjome. Tada ateiname į sporto salę, atrodytų, kad sportas turėtų mus įkrauti, bet mūsų procentai su kiekviena diena vis mažėja. Jei taip gyvename ne savaitę, o daug metų, tai mums jau pirmadienį būna nebegerai. Mūsų vaikai, kolegos darbe ar sutuoktinis mato, kad tam žmogui yra kažkas negerai. Tada kabinamos visokios etiketės, pavyzdžiui, šis žmogus yra nervingas, gal vaikystėje patyrė traumą, priaugo viršsvorio, nes nesportuoja. Tam reikalingos žinios, kad žinotume kaip išlaikyti balansą ir atsikelti kiekvieną dieną 100 proc. Jei jūs nuspręsite, kad jums nebetinka visi šie pridėtiniai energijos šaltiniai, nebenorite dirbti 20 proc., tada pats pirmas žingsnis bus sportas“, – pasakojo I. Bakėjus.

„Sportas yra prisijaukinamas, tereikia valios“
Nuo to pradėjo ir pats sporto treneris I. Bakėjus, kurio sportas buvo stiprus, griežtas, alinantis. Jo sportas turėjo net ir beprotystės pavadinimą. Šis sporto treneris buvo išsirinkęs, kaip turėtų atrodyti jo tobulo kūno idealas. To jis pradėjo siekti ir pasiekė. Per kelerius mėnesius jam pavyko transformuoti savo kūną.

„Mano tėvai man suteikė supergalias. Tėtis man suteikė geležinę valią, todėl labai daug dirbau, labai daug sportavau, nes norėjau pasiekti idealias kūno formas. Po kelių mėnesių visa tai turėjau, bet tai nepradžiugino, nes savęs klausiau: o kas toliau. Pradėjo ir žmonės komentuoti, kad esu per liesas, per storas, per mažas, bicepsai per maži, presas per didelis. Ir tada nuo tų komentarų pradėjau trauktis.

Kita sporto galia, kurią man padovanojo mano mama, buvo atjauta. Gal todėl man atiteko trenerio dalia. Žmonės, kurie fiziškai pradeda labiau judėti, jaučiasi geriau, jų išvaizda, savijauta, virškinimas bei miegas gerėja. Taip pas tokius žmones atsiranda budrumas, kuris yra kiekvieno žmogaus vidinis aš. Žmonės išsigąsta pokalbio su savimi, pradeda klausinėti, kas su jais darosi, o jie tik pradėjo sportuoti. Kai pradedate sportuoti, jūs ugdote valią, o jos pastangomis jūs priimate sprendimus. Dėl sporto žmonės meta rūkyti, nebevartoja alkoholio, susitvarko santykius su antrosiomis pusėmis.

Jei sportas jums sukelia budrumo, tai maistas sutvarko jūsų sveikatą, todėl tampate ne tik budrūs, bet ir sveiki. Maistas duoda sveikatą, o subalansuotas maistas duoda dar daugiau sveikatos ir dar daugiau budrumo. Sportas yra prisijaukinamas, tereikia valios, sunkiau yra su maistu, kai turi žinoti, ką gali valgyti, kaip turi valgyti. Tie žmonės, kurie sportuoja ir pas juos atsiranda budrumas, jie tada nori daugiau. O tai yra žinios, kurios mus išlaisvina ir suteikia laimę, kurios taip visi siekiame“, – pasakojo I. Bakėjus.

Rankų kilnojimas į viršų – itin svarbus kiekvienos dienos ritualas
Sporto treneris  pasakojo, jog yra kelios kūno vietos, kurios užsiblokuoja. Pirmiausia tai yra nugaros apačia. Ji užsiblokuoja nuo streso, įtampos, sėdimo darbo, nuo netaisyklingos laikysenos ir nuo nesveiko gyvenimo būdo. Ypač tai paveikia moteris, kurios dėl užsiblokavusios nugaros apačios pradeda jausti kitus sutrikimus kūne. Jos tiek emociškai, tiek fiziškai tampa labiau jautresnės. Jei užsiblokuoja nugaros apačia, vadinasi, yra sumažėjęs kraujo bei deguonies kiekis.

Anot I. Bakėjaus, tai nebūtų labai didelė problema, jei neatsirastų dar kelios problemos. Tai yra užsiblokavęs tarpumentis ir kaklas. Kai visa tai pas mus užsiblokuoja, mes tampame irzlesni, nervingesni, kitiems žmonėms gali pasirodyti, kad tokie žmonės ir esame. Taip pat nebegalime efektyviai dirbti, patiriame įtampą, stresą, negalime susikaupti.

„Pasidalysiu su jumis patirtimi ir parodysiu pratimą. Atsistokite, nueikite nuo savo kėdžių ir stokite prie sienos. Ir kilnokite rankas į viršų. Kiekvieną dieną nekeldami savo rankų į viršų, netreniruojame savo trapecijos raumens. Tarpumentis užsiblokuoja nuo to, kad neveikia trapecija, o ji neveikia, nes per dieną nekilnojame rankų. Jei nesimankštinate ir į sporto klubus nevaikštote, tai bent jau ryte padarykite 50, 80 ar 150 rankų pakėlimų. Ir tai jau bus vienas geras veiksmas.

Kai netreniruojame trapecijos, šis raumuo tampa silpnas ir mūsų galva gali pradėti kristi į priekį. Kai galva pradeda kristi, pas jus atsiranda kupra ir kūnas persiorientuoja taip, kad išlaikytų jūsų galvą. Norint, kad taip nebūtų, reikia kilnoti rankas. Dabar nuleiskite rankas, prisispauskite nugara prie sienos. Jūsų kojos turi būti tiesios, o kojų pirštai užversti į save. Dabar jūsų kojos yra įsitempusios, kai atsisėdę kilnojate rankas, jums nugara nebepadeda, rankos nepasikelia iki viršaus, jos susilenkia ir nebegalite pasiekti sienos. Taip po truputėlį treniruojame tarpumenčio raumenis, kad galėtume įjungti trapeciją ir ji pradėtų dirbti. Dabar sulenkite ir suglauskite kojas taip, kad jūsų nugara būtų prisispausta prie sienos. Ir dabar kilnokite rankas. Taip kiekvieną dieną tokius pratimus turėtumėte kartoti bent po 20 kartų“, – pasakojo sporto treneris.

Nuo sėdimo darbo dvigalvis raumuo pradeda trauktis ir trumpėti
Taip pat mūsų kūną veikia ir sėdėjimas, kuris gali būtų kenksmingas, todėl reikia žinoti, koks sėdėjimas mūsų nežaloja. Jei sėdite per daug tiesiai, tada apsikrauna nugaros apačia, o kėdė užblokuoja kojų raumenis, tose vietose sumažėja kraujotaka, nuo sėdimo darbo dvigalvis raumuo pradeda trauktis ir trumpėti.

Sporto treneris I. Bakėjus teigė, jog nesvarbu, jog mes atsistojame ir kelis kartus per dieną nueiname į tualetą. Kai tik atsistojame, dvigalvis raumuo įsitempia. Taip raumenys paskui save patempia visai kitus raumenis.

„Kai jūs sėdėjote ant žemės ir pirštus užvertėte į save, jūsų kojos įsitempė. Taip atsitiko todėl, kad  visą dieną vaikštote, vakare nepadarote tempimo pratimų, neišsitampote, per dieną jūsų raumuo būna kietas ir sušokęs.

Dažnai pas mane atėję sportuoti žmonės sako, kad jiems skauda pėdas. Tai yra nuo to, kad blauzda yra pertempta, dvigalvis raumuo bei užpakalis nėra aktyvūs. Mokslininkai mano, kad kamuolys darbo vietose šią problemą išspręstų, tačiau vėliau tie patys mokslininkai tai ir paneigė, nes atsisėdimas ant kamuolio duoda tam tikrą nugaros išsirietimą, o tai per stipriai apkrauna nugaros apačią.

Nuo sėdimo darbo susitraukia ir klubai. Todėl vienas iš pratimų būtų toks: priklaupkite ant vieno kelio ir stumkite savo klubus į priekį. Taip galite daryti kelis kartus per dieną, taip pat galite daryti ir kitą pratimą, kai visu ūgiu pasitempiate į viršų“, – pasakojo sporto treneris.  

„Sporte labai svarbu nepersistengti“
I. Bakėjus pasakojo, jog nežinodami, kaip taisyklingai reikia sportuoti, galime sau prisidaryti rimtų sužalojimų. Pavyzdžiui, dešiniarankių dešinė kūno pusė yra stipresnė ir susitraukusi, o kairė pusė – silpnesnė ir atsipalaidavusi. Atėję sportuoti į sporto salę, jie gauna abiem kūno pusėms vienodus pratimus. Tai reiškia, kad darydami bet kokį pratimą vienai ar kitai pusei jūs dar labiau sustiprinate savo dešinės kūno pusės susitraukimą, o kairės pusės –  atsipalaidavimą. Taip ilgainiui žmonės gauna traumas.

„Jei jūs persistengsite atlikti tam tikrus pratimus, tai atsikėlę ryte pajusite, kad sportavote labai intensyviai. Jei jūs nesportuojate, tačiau aktyvuojate savo kūną, jums tai pliusas. Taip pat ir tie, kurie intensyviai sportuoja, jei neatliks aktyvacijos pratimų, jų kūnas pradės tai į vieną ar  į kitą pusę riestis. Taip yra todėl, kad kai kurie raumenys yra sutrumpėję, kai kurie raumenys atsipalaidavę ar pertempti. Nežinant tam tikrų raumenų grupių aktyvavimo, sportas jums nepadės. Tie, kurie su manimi sportuoja, atlieka testą, kuris parodo, kurie žmogaus raumenys yra atsipalaidavę, kurie yra pertempti, o kuriems reikia jėgos pratimų. Po šio testo žmonės 40 proc. efektyviau sportuoja, sudegina mažiau energijos. Kiekvienas žmogus turėtų turėti tokį testą“, – pasakojo sporto treneris I. Bakėjus.

2019 04 19 27

Sporto treneris I. Bakėjus parodė, koks pratimas padėtų aktyvuoti dvigalvį raumenį.
Gabrielės PETKUVIENĖS nuotr.

2019 04 19 28

Sporto treneris, sveikatinančios sistemos kūrėjas, „MyHero!“ įkūrėjas, lektorius, įkvėpėjas I. Bakėjus teigė, jog žmonės, kurie fiziškai pradeda labiau judėti, jie jaučiasi geriau, jų išvaizda, savijauta, virškinimas bei miegas gerėja.
Gabrielės PETKUVIENĖS nuotr.

Į viršų