facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Lapkričio 16 d. 17 val. Šiaulių universiteto Dailės galerijoje atidaroma Simonos Bagdonaitės-Gubinienės (tekstilė-grafika) ir Rimanto Bagdono (skulptūra) paroda „Kosminiai žaidimai“.

Paroda veiks iki gruodžio 5 d.

Simona Bagdonaitė-Gubinienė
2011m. Šiaulių universitetas. Menų fakultetas. Specializacija – grafika. Dailės bakalauras. 2013m. Šiaulių universitetas. Menų fakultetas. Specializacija – grafika. Dailės magistras. Nuo 2015m. Dailininkų sąjungos grafikos sekcijos narė.

Personalinės parodos. 2017 m. „Pliažas“. Galerija XX. Panevėžys. 2015 m. „Cirko užkulisiai“. Panevėžio bendruomenių rūmai. 2014 m. „Cirko užkulisiai“. Šiaulių universiteto Dailės galerija. 2013 m. „Gyvenimo karnavalas“. Šiaulių universiteto Dailės galerija. 2012 m. „Varnų žmogus“. Šiaulių universiteto Dailės galerija. 2011 m. „Simbiozė“. Šiaulių dailės galerija. 2011 m. „Mirties prisiminimai“. Šiaulių dailės galerija.

Grupinės parodos. Nuo 2010 m. sudalyvauta apie keturiasdešimt grupinių parodų Lietuvoje ir užsienio šalyse (Lenkija, Latvija, Rumunija, Vokietija, Argentina, Japonija).

Kūryboje dėmesį skiriu žmogaus egzistencijai, linksmiems ir liūdniems nutikimams. Taip pat vaidybai, melui ar nuoširdumui. Idėjos iš aplinkoje pastebėtų ir išanalizuotų nutikimų, įvairių situacijų. Paskutinių pristatytų grafikos ciklų pavadinimai: „Aktorių klajonės“, „Gyvenimo karnavalas“, „Cirko užkulisiai“, „Pliažas“, „Kosminiai žaidimai“.

Šiuo atveju pristatau naują kolekciją „Kosminiai žaidimai“ atliktą autorine technika pasitelkiant tekstilę, siuvinėjimą ir grafines priemones. Kūrinių formatai nuo miniatiūros iki darbų, kurių ilgiausia kraštinė – du metrai. Savita grafika puošta blizgučiais, kurie gali reikšti šventę, linksmybes ar atvirkščiai kaip pompastikos ir beprasmybės atributika papildyta ironijos ir sarkazmo prieskoniu. Vaizduojamas nuotaikų kitimas: pasimetimas, nusivylimas, egocentriškumas ir fobijos, kurios keičiasi į greitą šventinį pakylėjimą. Daug emocinių trukdžių, kurie neleidžia kasdienybei tekėti ramia vaga. Kolekcija kviečia žiūrovą pažvelgti giliau į kūrinio ir savas vidines būsenas.

Kūno formų, spalvinių dėmių ir kitų detalių visuma darbuose virsta savita ženklų kalba, kuri gali būti suvokta kaip visuomenės išraiška: vertybių nykimą, susvetimėjimą, egocentriškumą. Dominuojanti rožinė spalva atspindi asmenybės naivumą, nebrandumą, ar momentinį žaismingumą. Tai santykis su kintančia erdve prie kurios prisitaiko veikėjai iliustruodami tam tikrą būseną: šventę, cirką, gyvenimo užkulisius, slapčiausius norus, baimes ir pasileidėlišką gyvenimo būdą siekiant malonumo ar egoistinių troškimų.

Kūrybos esmė, apjungiama įvairiomis metaforomis, simboliais ir kitais užkoduotais elementais. Tikrovė sąmoningai deformuojama, kuriama nauja meninė realybė. Kūrybinės kompozicijos daugiaprasmės, vaizduojamas sluoksniuotas pasaulis turintis savo išorinę ir vidinę formą. Egzistuoja socialiniai vaidmenys: turtuoliai, vargšai, kvailiai, juokdariai, valdantieji, gražuoliai ir atstumtieji. Žmones, nešiojančius keletą kaukių vienu metu ir atliekančius keletą vaidmenų, menką išprusimą, nesavarankiškumą, paleistuvystę, įvairias psichologines ydas. Egzistencinius klausimus galime sutikti gyvenime, iliuziniame susikurtame pasaulyje ar kūrybiniame procese.

Rimantas Bagdonas
Gimė 1957 m. Radviliškio rajone. 1984 m. baigė Šiaulių pedagoginio instituto Dailės fakultetą. Domisi tapybos, skulptūros, keramikos sritimis. Nuo 1996 m. dalyvauja grupinėse dailininkų parodose bei pleneruose. Yra parengęs personalinių parodų. Sėkmingai kūrybiškai bendrauja su dukra grafike Simona Bagdonaite-Gubiniene. Jų bendros parodos: „Varnų žmogus“, „Mirties prisiminimai“. Yra sukūręs sieninės tapybos darbų, kurie puošia tuometinę Šiaulių miesto staklių gamyklą, Kelmės teismo rūmus bei privatų interjerą.

Šiais metais surengė dvi personalines parodas: „Bendra būtis“ ir bendrą personalinę skulptūrų parodą su dukra S. Bagdonaite-Gubiniene.

Kūryboje nagrinėja žmogaus egzistencines problemas.

Kūrinių yra įsigiję JAV, Švedijos kolekcininkai.

Rimanto Bagdono ekspoziciją sudaro šamoto skulptūros, vaizduojančios moters nuogo kūno aktus.

Autorius, žinodamas įvairias šiuolaikinio meno raiškas, jas savaip interpretuoja, dabartinei skulptūrai suteikia plastinę metalinę, meninę išraišką. Skulptūros formos, sukurtos naudojant šamotą bei skirtingas glazūras, nereikalauja atlikimo precizikos plastikoje Čia labai svarbus moteriško prado siluetas. Autoriaus minties prasmė: asmeninė skulptūros stilistika, emocinė raiška ir estetinė kūrinio esmė.

Eksponuojami moters kūno keramikinės plastikos atvaizdai pereina į metalinių blizgesių glazūrą: nuo juodų iki sidabrinių, į eilę bronzinių atspalvių. Tokiomis priemonėmis autorius kuria abstrahuotą moters skulptūrinio kūno atminties viziją.

Kompozicijoje „Trys gracijos“ autorius interpretuoja dailės, skulptūros istorijos momentus, atskleidžia individualias sampratas apie moters kūną, jos jausmingumą.

2018 11 15 2

Šiaulių universiteto Dailės galerijos nuotr.

Į viršų