Iki spalio 15 d. Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešoji biblioteka kviečia Lietuvos moksleivius ir aukštųjų mokyklų studentus dalyvauti plakatų konkurse „#CanIbeME?“, kuriuo siekiama skatinti jaunimo diskusijas apie socialines medijas, jų įtaką jaunų žmonių savivokai ir gyvenimo būdui, kritiškai pažvelgti į komercinės naudos pagrindu kuriamas vertybes.

Vienas žymiausių Lietuvos medijų filosofų, Nerijus Čepulio teigimu, medijos turi stiprų poveikį  jų vartotojams, ypač veikdamos ir formuodamos asmenų mąstymą, estetikos, savęs suvokimą, kūno objektyvizavimą, iškreiptą kultūrinių vertybių ir grožio suvokimą.

Dažnas medijų vartotojas – paauglys. „Eurostat“ duomenimis, vidutiniškai 80 proc. socialinių tinklų vartotojų yra 16–29 metų amžiaus. „Pew Research Center“ nurodo, kad Europoje 76 proc. paauglių naudojasi socialiniais tinklais. Tokia aktyvi veikla socialinėse medijose neišvengiamai daro įtaką jauno žmogaus pasaulėvokai, savęs suvokimui.

Pastebima, kad jaunimas suvokia save ir savo kūną kaip žiūrėjimo objektą, stengiasi žūtbūt atitikti medijose matomus kūno kulto standartus. Klivlendo universiteto komunikacijos profesoriaus Richardo Perloffo teigimu, socialiniuose tinkluose, kuriuose dalijamės ir komentuojame nuotraukas, skleidžiasi lėlių „barbių“ kultūra, įteigdama jaunimui lieknumo idealus, dažnai  – nepasitenkinimą savo kūnu.

Reaguodami į socialinių medijų problematiką, kviečiame jaunuolius pasitelkti vaizduotę ir kuriant plakatus drąsiai užduoti klausimą –  „#CanIbeME?“, atskleidžiant savo santykį su socialinėse medijose pastebimais grožio standartais, reklamomis, konformizmo ideologija.

Konkurso nugalėtojams atiteks piniginiai prizai.

Į viršų