facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Kovo 9 d. 17 val. Šiaulių universiteto Dailės galerijoje atidaroma Kazio Bimbos skulptūros paroda „Asmens kodas“, kuri veiks iki kovo 29 d.

Kazys Bimba gimė 1951 m. vasario 24 d. Šiaulių rajone, Mikailaičių kaime. Kūrybinę veiklą pradėjo 1972 m. Nuo 1978 m. dalyvauja įvairiose parodose, pleneruose, menininkų organizuojamuose projektuose. Sukūrė per 300 antkapinių paminklų, įvairių skulptūrų iš akmens, medžio, marmuro, metalo. 2008 m. apdovanotas Šiaulių miesto kultūros ir meno premija.

Surengė penkiolika personalinių parodų įvairiuose Lietuvos ir užsienio miestuose. Darbų yra įsigiję Lietuvos muziejai ir užsienio piliečiai.

Modernumo ir meistrystės deriniai
Kazys Bimba gali puikuotis spalvinga kūrybine savo biografija, kurią puošia didžiulė skulptūrinių antkapių kolekcija. Sakykime, kad tai yra jo skulptūrų paroda po atviru dangumi. Tai kūriniai, savitai pratęsiantys tradicinį lietuviškų antkapių meną. Tačiau tai modifikuota, naujas Lietuvos kultūros realijas perteikianti, jau kitas vertybes ir estetinį skonį simbolizuojanti kūryba.

Reikėtų labai atidžiai pastudijuoti Kazio Bimbos antkapių kolekciją ir mums atsivertų esminiai lietuviško mentaliteto bruožai – santykis su amžinybe ir laikinumu, gyvenimu ir mirtimi. Šiuo atveju, antkapyje kryžiuojasi estetika ir egzistencija. Laikinumas pridengiamas ilgaamžiu akmeniu, o mirtis nuslopinama estetine gražios formos pajauta. Todėl Kazys nuolat laviruoja tarp religinių, mirties, amžinybės simbolių ir skulptūrinės plastikos dėsnių.

Pasitelkdamas tradicinės ir modernios skulptūros formas jis modernizuoja ir estetizuoja šiaip be galo monotonišką „monolitinį“ lietuviškų kapinių peizažą ir kuria naujas kapinių kultūros tradicijas. Kita vertus, Kazys yra itin aktyvus ir įvairių šiuolaikinio meno projektų dalyvis. Būtent šioje erdvėje išryškėja dar viena Kazio savybė – jo imlumas ir atvirumas kūrybiniams eksperimentams. Būtent čia pasireiškia visa gaivalinga šio menininko vaizduotė, jo meistriškumas ir laisvumas. Metalo laužo skulptūrų plenere Kazys stebino lakoniškomis metalo plastikos formomis, „Performos“ projekte jis kūrė abstrahuotas, monumentalias medžio skulptūras. Akivaizdu, kad šiuo atveju puikiai dera tradicinė Kazio meistrystė ir jo asmenybės modernumas. Akivaizdu, kad ši svarbi dermė yra ir šios Kazio Bimbos parodos pagrindas. (Virginijus Kinčinaitis)

Universiteto Dailės galerijos informacija

Į viršų