Neseniai Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešojoje bibliotekoje buvo atidaryta dailės studijos „Paletė“ kūrybos darbų  jau ketvirtoji paroda. 49 darbus čia pristatė Dalia Aleknė, Rasa Sudintienė, Cecilija Lapkuvienė, Liongina Grietnickienė, Miranda Maskolaitienė, Mariana Četyrkina, Audronė Matuzienė, Jūratė Rekašienė, Romualda Čepienė – moterys, kurios „Paletėje“ išmoko tapymo, piešimo, kompozicijos pagrindų subtilybių.

„Pradedantiesiems menininkams piešti nespalvotai yra daug sudėtingiau“
Studija „Paletė“ yra įsikūrusi Šiaulių apskrities P. Višinskio viešosios bibliotekos kūrybinėje erdvėje. Šią studiją lanko vyresnio amžiaus moterys, kurios mokosi tapymo, piešimo, kompozicijos pagrindų, o joms vadovauja Šiaulių universiteto profesorius, dailininkas tapytojas Antanas Visockis ir Šiaulių universiteto docentė, keramikė, dailininkė Aldona Visockienė. Vaizduojamuoju menu besidominčios moterys ne tik pasisemia daugiau patirties iš A. ir A. Visockių, bet šis užsiėmimas tampa jų saviraiškos priemone.

„Labai įdomu tai, kad kiekvienas autorius individualus ir skirtingas, o tai yra vertybė. Pasiruošimas jųįvairus, nes skiriasi amžius, patirtis. Yra baigusių ir dailės mokyklas. Kai  įsigilinama į objektą, kuris yra vaizduojamas, tuomet raiška tampa įdomi. Yra tikrai įdomių darbų, pagal mūsų studijos lygį. Tai miesto inteligentijos galimybė pasireikšti, realizuoti  savo jaunystę. O mums  malonu atiduoti savo kompetencijas, kad sugebame dar dalyvauti, vadovauti tarptautinėse ir Lietuvos parodose. Tie, kurie vėliau prisijungia prie mūsų studijos, jie kuria paprastesnius objektus, o kitų, kurie turi nemažą įdirbį, rezultatai išeina visai neblogi“, – teigė profesorius A. Visockis.

Daugelyje darbų vyrauja kėdės ir trimito motyvas. Profesorius A. Visockis papasakojo, jog buvo galvota kūriniuose pavaizduoti Vincento van Gogo modernią, šiuolaikinę, tradicinę, barokinę kėdę. Tačiau tai nepavyko įgyvendinti dėl per aukštos kartelės. Todėl pasirinkta nutapyti kėdę su muzikiniu instrumentu, taip parodant, jog muzika gali būti ir be muzikanto.

Docentė A. Visockienė išsamiau aptarė naudotas priemones, spalvotą piešimą. Taip yra todėl, kad pradedantiesiems menininkams piešti nespalvotai  daug sudėtingiau. Buvo naudojamos kreidelės, pastelės, akvarelė.  Docentė A. Visockienė pasakojo, kad vyko labai didelė tų darbų atranka. Vieniems viena technika sekasi geriau, kitiems – kita.

„Nepamenu, kad profesorius būtų piktas“
Vaizduojamame mene  labai reikalingas individualus požiūris, mokėjimas pažiūrėti per savo  prizmę.Tad vieni darbai yra labiau minimalistiniai, kituose – daugiau meninių detalių. Skiriasi ir struktūra: vieni labiau tradiciškesni, kiti – modernistiniai.

Mariana Četyrkina, viena iš „Paletės“ narių, teigė, kad naudojo įvairią techniką, nes šis jos užsiėmimas dar tik pradžia: „Dalyvauju parodoje jau antrą kartą. Man šie metai buvo nelabai geri, buvau susižeidusi ranką, todėl teko ir viena ranka dirbti. Pati esu kruopštukė, peizažą paruošiau per tris dienas, o portretai išėjo labai greitai. Man dar reikia daugiau praktikos įgyti, todėl dabar labiau renkuosi piešti gėlytes. Man tai yra tik pomėgis, niekada nesimokiau to. Labiausiai mėgstu piešti peizažą, man patinka ta ramybė, sėdėjimas gamtoje.“

Docentei A. Visockienei didelį įspūdį paliko M. Četyrkinos darbai. Ji teigė, kad tai ypač jautrūs darbai, kuriuose yra ir fantazijos, trapumo išraiškos.

Kita parodos dalyvė Cecilija Lapkuvienė teigė, jog niekada netikėjo, kad dalyvaus savo darbų parodoje. Ji papasakojo, kaip atrado dailės studiją „Paletė“: „Kažkada gerbiama docentė A. Visockienė man paskambino ir pasiūlė ateiti į būrelį. Aš, žinoma, nesuabejojus sutikau, net nepagalvojau. Pati nepamenu, kada esu buvusi arčiau piešimo. O dabar pripratau ir kodėl neturėčiau čia būti.“

Nė vieno užsiėmimo neprisimena C. Lapkuvienė, kad profesorius A. Visockis būtų buvęs piktas. „Nors atsinešame prastų dažų, ne to popieriais, teptukų, niekada nepasako piktų žodžių, o kai praeina 3 mėnesiai, tik tada pasako: reikėtų geresnių teptukų. Menas žmonėms  reikalingas. Jis pakylėja, daugiau suprantama apie menininkų kūrybą, kuri sudėtinga ir įvairiapusiška“, – sakė C. Lapkuvienė.

2017 12 28 11

Dailės studijos „Paletė“ nariai.
Artūro STAPONKAUS nuotr.

Į viršų