Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ skaičiuoja, kad į savarankiško pirkinių skenavimo technologiją „Scan&Go“ per ketverius metus investavo 1 mln. eurų. Šešiose tinklo parduotuvėse veikianti technologija kasmet populiarėja, ja aktyviau naudojasi gausiau apsiperkantys lankytojai.

„Prieš 4 metus – 2019 metų vasarį – buvome pirmasis mažmeninės prekybos tinklas Lietuvoje, pasiūlęs tokią technologiją klientams. Šiandien matome, kad parduotuvėse, kur tik ji yra įrengta, naudojimasis „Scan&Go“ nuolat auga. Technologija pasiteisino, tad esame numatę, kad visose naujose ar rekonstruojamose XXX formato parduotuvėse diegsime „Scan&Go“, – sako „Maxima“ IT departamento direktorius Tomas Bazys.

Didesnis krepšelis

Skaičiuojama, kad kas mėnesį „Scan&Go“ pasinaudoja jau daugiau nei 12 tūkst. klientų, ir jų skaičius nuolat auga. „Scan&Go“ veikia trijose tinklo parduotuvėse Vilniuje ir trijose Kaune.

„Naudojimasis paslauga išauga artėjant savaitgaliams – ketvirtadienio, penktadienio vakarais, taip pat populiari diena – šeštadienis. Pastebime, kad paslauga tampa ypač aktuali prieš didžiąsias šventes – pernai būtent gruodį fiksavome šios technologijos naudotojų skaičiaus šuolį. Artėjant šventėms pirkėjų srautai itin išauga, o „Scan&Go“ leidžia aplenkti eiles, tad kai kuriose parduotuvėse naudojimasis technologija padvigubėja. Įdomu tai, kad besinaudojančiųjų „Scan&Go“ vidutinė krepšelio vertė yra apie 1,5 karto didesnė, nei besinaudojančių įprastomis kasomis“, – skaičiuoja T. Bazys.

Statistika rodo, kad vidutinis krepšelis „Scan&Go“ kasose siekia 41 eurą. Daugiausia pirkėjų savarankiškai skenuoja prekes Vilniaus „Akropolyje“ ir Kaune, Veiverių g., esančioje parduotuvėse. Naujausia parduotuvė, kurioje pradėjo veikti technologija „Scan&Go“ – Kauno „Akropolio“ „Maxima“, kur paslauga startavo pernai gruodį ir parduotuvėje buvo įdiegti 72 naujieji aparatai. Tai antra pagal lankomumą parduotuvė visoje Lietuvoje, per mėnesį vidutiniškai pritraukianti beveik 70 tūkst. klientų.

„Parduotuvėje pasiūlius „Scan&Go“ aparatus, ši paslauga „įsibėgėja“ per maždaug pusę metų ir pasiekia apie 10 proc. visos parduotuvės apyvartos“, – vertina T. Bazys.

Padeda ir planuoti, ir sutaupyti laiko

Anot T. Bazio, didžiausias šios technologijos privalumas yra tai, kad ji taupo laiką pirkėjams: prie kasos nebereikia iškrauti prekių ant kasos konvejerio ar savitarnos kasų svarstyklių, taip pat jiems netenka gaišti laiko eilėse. Vaikščiodami po parduotuvę pirkėjai patys nusiskenuoja prekes, dedasi jas į krepšį ar vežimėlį, o apsipirkimo pabaigoje jiems telieka susimokėti bankine kortele.

„Scan&Go“ paslauga aktuali ne tik norintiems sutaupyti laiko, bet gali padėti ir geriau planuoti biudžetą – renkantis prekes galima iškart tiksliai matyti, kiek reikės mokėti.

Technologija veikia labai paprastai. Užėjęs į parduotuvę, pirkėjas specialų mobilų prietaisą – skenerį – gali pasiimti nuskenavęs savo „Ačiū“ kortelę arba programėlę. Lojalumo kortelės vartotojų Lietuvoje jau yra apie 1,9 milijono.

Skeneriu pirkėjai patys skenuoja pasirinktas prekes, jas gali dėti į parduotuvės vežimėlį, krepšelį ar tiesiai į savo atsineštą asmeninį krepšelį. Norint už prekes atsiskaityti, „Scan&Go“ atsiskaitymo terminale tereikia palikti skenerį ir dar kartą nuskaičius savo „Ačiū“, sumokėti banko kortele. Pirkėjams primenama nepamiršti pirkimo kvito – nuskaičius brūkšninį kodą gautame kvite, apsipirkimas baigiamas paliekant „Scan&Go“ atsiskaitymo zoną.

Siekdama lankytojams sukurti geriausią apsipirkimo patirtį, daugiau nei 250 parduotuvių visoje šalyje turinti „Maxima“ diegia įvairius naujus technologinius sprendimus. Šiemet „Maxima“ taip pat atnaujina visas „Ačiū“ korteles ir keičia jas į bekontaktes. Jos bus dar patogesnės pirkėjams, nes pasinaudoti visomis lojalumo programos teikiamomis papildomomis naudomis dabar užtruks kelias sekundes.

Pranešimą paskelbė: Gustė Kašėtaitė, UAB Headline agency

Į viršų