facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Rūpesčių namuose šiandien apstu: turime dirbti, tvarkyti buitį, pasirūpinti šeima, o dėl tokio intensyvaus gyvenimo maisto ruošai neretai nelieka nei laiko, nei energijos. Atsižvelgdama į tai, lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ Maisto gamybos departamento vadovė Brigita Baratinskaitė siūlo puikią išeitį – pasigaminti troškinį. Šis patiekalas yra ne tik sotus, gardus, ypač lengvai paruošiamas, bet, pasirinkus tinkamą receptą, gali tapti ir sveika bei organizmui naudinga alternatyva įprastiniam mitybos racionui.

Iki tobulumo – pora žingsnių
Kalbėdama apie troškinių gamybos paslaptis, B. Baratinskaitė sako: nors šį patiekalą paruošti yra itin paprasta, keletas gudrybių jam suteiks dar išraiškingesnį skonį. Todėl kulinarijos ekspertė, pirmiausia, pataria tinkamai pasirūpinti pagrindiniu valgio komponentu – skysčiu.

„Troškinį galima ruošti labai paprastai – turimus ingredientus sudėti į vandenį ir palikti virti ant silpnos ugnies. Tačiau, patiekalo skystį pagardinus sultiniu, skonis visiškai pasikeis: turės daugiau spalvų, intensyvumo. Šiai gamybos gudrybei atsiskleisti puikiai tinka ne tik savarankiškai pasigaminti, bet ir jau paruošti sultiniai, kurių siūlome savo asortimente. Jie leidžia ir taupyti laiką, ir yra ypač kokybiški bei natūralūs“, – akcentuoja B. Baratinskaitė.

 Kita pašnekovės atskleidžiama troškinių paslaptis – tinkamas daržovių paruošimas. B. Baratinskaitės teigimu, norintys tiek mėsiško, tiek vegetariško patiekalo, turėtų nedaryti klaidos, kuri įprasta daugeliui.

„Dažniausiai šis valgis troškinamas valandą ir daugiau. Tačiau tiek laiko daržovėms tikrai nereikia, kadangi jos gali pervirti, prarasti savo naudingąsias savybes. Todėl šį ingredientą patartina suberti likus maždaug 20 min. iki gamybos pabaigos. Taip daržovės išsaugos puikų skonį ir naudingumą. Ne veltui ši troškinio sudedamoji vadinama patiekalo pagrindiniu elementu. Dėl daržovių jis yra sveikas, sveikatai naudingas, organizmo neapsunkiantis, nekaloringas maistas. Tokie troškinio privalumai ypač svarbūs šiuo metu, kai itin norime rūpintis savimi, tik troškinant per ilgai galime pastaruosius prarasti“, – atkreipia dėmesį B. Baratinskaitė.

Todėl maisto ekspertė, atskleidusi troškinių gamybos paslaptis, siūlo jas pasitelkti gaminant patiekalą ir išbandyti du netradicinius bei skoniais turtingus receptus.

Žiupsnelis egzotikos: daržovių troškinys su ananasais
Reikės: 2 morkų, 1 poro, 2 brokolių, 2 svogūnų, 50 g žirnelių, 2 valgomųjų šaukštų daržovių sultinio, 100 g konservuotų ananasų, pusės citrinos, šviežių kalendrų, aliejaus, žiupsnelio juodųjų pipirų bei druskos.

Daržoves nuplaukite, supjaustykite kubeliais, sudėkite į keptuvę ir šiek tiek patroškinkite ant vidutinės ugnies.
Ananasus supjaustykite, sumaišykite su susmulkinta citrina ir kapotomis kalendromis, viską susmulkinkite trintuvu, išmaišykite ir pagamintą padažą supilkite ant daržovių. Į puodą suberkite žirnelius, supilkite padažą ir daržovių mišinį, įpilkite vandens, patroškinkite 10 minučių, suberkite sultinį, pipirus ir druską, dar po 10 minučių išjunkite bei ragaukite.
„Šis troškinys – ypač greit paruošiamas. Daržovių gausa jam suteikia sotumo, o ananasai ir citrinos – saldžiarūgščio skonio akcentų. Todėl patiekalas, iš pirmo žvilgsnio atrodantis tradiciškai, paragavus išties nustebins. Tai – egzotiškas, kitoks, tačiau, svarbiausia, be galo gardus įprastos vakarienės paįvairinimas“, – sako B. Baratinskaitė.

Karališkas vištienos ir šafrano troškinys
Reikės: 400 g vištienos krūtinėlės, stiklinės ryžių, 2 šaukštų alyvuogių aliejaus, žiupsnelio šafrano, 2 šaukštų natūralaus vištienos sultinio, žiupsnelio druskos, 1 raudonosios paprikos, pusės žiedinio kopūsto.

Vištieną supjaustykite plonomis juostelėmis, pakepkite 7 min. keptuvėje. Tada užpilkite vandeniu šafraną, palikite, kad pritrauktų. Ryžius nuplaukite, nupilkite vandenį, suberkite į keptuvę ir pakepkite 4 minutes, kol taps kieti. Tuomet supilkite sultinį ir šafranų skystį, įberkite druskos, uždenkite bei troškinkite, kol ryžiai suminkštės. Vėliau susmulkinkite žiedinius kopūstus, supjaustykite nedideliais kubeliais papriką, pakepkite keptuvėje, kol daržovės suminkštės.

Galiausiai, viską sumaišykite puode: vištieną, paruoštus ryžius ir daržoves, patroškinkite 15 minučių. Skanaus!

„Gali pasirodyti, jog šio troškinio paruošimas reikalauja laiko, tačiau iš tikrųjų gamyba neužtrunka. Be to, visas įdėtas pastangas atperka nepaprastas patiekalo skonis. Pagrindinis jo šaltinis – šafranas. Tai vienas brangiausių prieskonių pasaulyje, tituluojamas pastarųjų „karaliumi“. Nenuostabu: jis turi svarbių maistinių medžiagų, vadinamas natūraliu antidepresantu, taip pat apsaugančiu nuo nuotaikos svyravimų, gerinančiu bendrą organizmo veiklą. Kartu nedidelis šafrano kiekis, kurio šiam troškiny – apstu, kainuoja išties nedaug“, – pabrėžia B. Baratinskaitė.

Į viršų