facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Jeigu pabodo tradicinės sriubos, siūlau paruošti šį tą naujo ir prisiliesti prie tolimojo Tailando virtuvės skonių bei kvapų. Produktų kiekis nurodytas 4 porcijoms, sriuboje kalorijų visai nedaug, taigi, patiekalas tiktų ir dietinei mitybai, o aštrus jo skonis ne tik maloniai šildo, bet ir padeda kovoti su mikrobais.

Apie tautos virtuvės prioritetus nemažai galima spręsti iš terminų. Štai be keturių pagrindinių skonių (kartaus, saldaus, sūraus ir rūgštaus) esama dar ir aitraus skonio, kas pasakytina kalbant apie pipirų, paprikų, krienų ar kitų prieskonių sukeliamas skonio reakcijas. Tačiau lietuvaičiai dažniau pasakytų ne „aitru“, bet „kartu“. Vis dėlto tarp „kartu“ ir „aitru“ esama nemažo skirtumo: kartus gali būti pelynas, bet čili paprikėlė – visados aitri. Net juoduosius pipirus yra kas vadina „karčiaisiais“. Tai rodo, kad broliai lietuviai mažai valgo aštraus maisto ir vietoje natūralių antibiotikų mieliau renkasi gydytojo išrašomas tabletes. Todėl ir terminologija šioje vietoje šluboja...

Grįžkime prie recepto.

Pirmiausia apie produktus. Jums prireiks pusės vištos krūtinėlės, saujos ryžių makaronų, 50 g imbiero šaknies, vieno saliero stiebo, 1 žaliosios citrinos (laimo) sulčių, po pluoštelį kalendros, petražolių ir krapų lapelių. Dar 1–2 čili paprikėlių bei 6 šaukštų sojos padažo.
Galima naudoti ir paprastą citriną, tik jos sulčių reikės 3 kartus mažiau. Čia svarbu nepersistengti. Rūgštumas turi būti lengvas ir vos jaučiamas, jokiu būdu ne kaip kopūstienės! O jeigu išvirus paaiškėtų, kad sriuba yra prėska, kad jai „trūksta skonio”, papildomai įpilkite šaukštą sojos padažo. Neturint kalendrų lapelių, bandykite įberti 1 šaukštelį kalendros grūdelių, prieš tai grūstuvėje juos kiek susmulkinę. Su kitais žalumynais – krapais ir petražolėmis vargo neturėtų būti – to gero rasite bet kuriame prekybcentryje.

Prie darbo! Prie darbo!

Krūtinėlę supjaustykite skersai skaidulų, „guliašiniais“ ar kiek mažesniais gabaliukais. Imbierą smulkiai sutarkuokite. Vištieną pakepinkite keptuvėje be riebalų, kol mėsa pabals, o tada supilkite sojos padažą ir pamaišydami pakepinkite dar 5 minutes. Tada keptuvės turinį suverskite į puodą su 1200 ml verdančio vandens, sudėkite imbierą, ryžių makaronus, smulkintą saliero stiebą bei supjaustytus čili pipirus ir, sumažinę liepsną, virkite 10 minučių.

Prieš baigiant virti sudėkite pjaustytus žalumynus, įspauskite citrinos sulčių ir nukaiskite. Susiraskite batono arba baltos duonos. Galima ragauti ir mėgautis!

Į viršų