Seni žmonės kalba, esą daugiausia mirštama pavasarį, kai „senosios daržovės baigėsi, o naujų dar nėra”. Nežinau, ar kas atliko tokius tyrimus, bet racionalaus grūdo, reikia manyti, tame esama: pavasariop žmogaus organizmas ima trūkti vitaminų ir visokių mikroelementų, tampa mažiau atsparus infekcijoms bei kitokios „kvaraboms”.

Kitas pasakys, kad šiais gražiais kapitalizmo laikais daržovių ir vaisių  nusipirksi kiaurus metus, taigi  problemos lyg ir nebelieka... Vis dėlto leisiu sau suabejoti atvežtinių bei nežinia kur ir kaip augintų daržovių nauda sveikatai. Kuriam gi neteko ragauti „guminių” pomidorų arba nekirmijančių ir nepūvančių obuolių, kurių kažkodėl net kirmėlės vengia? Todėl nori nenori vėl tenka prisiminti, kas pamiršta: mūsų kraštuose auginamas daržoves. Tiesa, asortimentas ne toks didelis, o iki pavasario jų išlieka visai nedaug, bet visgi geriau negu nieko. Tad darydami salotas „svetimšalių“ imsime tik truputį, tik dėl spalvų žaismo – apetitui sužadinti ir šitaip papildysime tuštėjančius organizmo sandėlius vitaminais bei išvengsime fosfatų bei kitokios chemijos „prifarširuotų“ atvežtinių kultūrų, kurių prisivalgius, žiūrėk, dar naktį ims švytėti ausys... Juk jeigu pats nepasisaugosi, tai niekas ir neapsaugos.

O dabar prie darbo. Nusiperkame gražų apvalainą Lietuvos laukuose užaugintą  kopūstaitį, čiumpame didelį aštrų peilį ir 1/4-1/2 galvos paverčiame šiaudeliais. Sukrauname į dubenį  ir lengvai pamušame. Dėl spalvos įpjaustome raudonosios paprikos puselę, du pomidorus (skystąją jų dalį pašaliname). Jeigu norite valgyti tik lietuviškas daržoves, pomidorus ir paprikas bandykite pakeisti tarkuota morka. Nepamirškite trupučio saliero arba petražolės lapelių, jeigu jų turite savo šiltnamyje arba šaldytų. Belieka užberti druskos, cukraus, užpilti alyvuogių aliejumi, pagardinti citrinos sultimis arba trupučiu obuolių acto. Kiek ir ko dėti – skonio reikalas, tačiau salotų pagrindą sudaro kopūstai. Norint galima įpjauti ir keletą gabalėlių agurko, tačiau tokiu metų laiku natūraliai užaugusį vargu ar gausite, o šiltnaminiai, žinia, pagal sukauptus chemikalus nelabai tenusileidžia importiniams.

Dabar viską  sumaišykite ir gardžiuokitės. Šios salotos puikiai tinka prie įvairiausių  mėsos bei žuvies patiekalų, galima kramsnoti ir vienas. Uždarytos į stiklainius neblogai išsilaiko šaldytuve, bet geriausia ruošti tiek, kiek pajėgsite suvalgyti iš karto, kadangi „sandėliavimas“ vitaminų tikrai neprideda. Skanaus!
Į viršų