„Renault“ šiemet pristatė naujausią kompanijos mažylį – kompaktiškąjį naujos kartos „Twingo“. Maži, ekonomiški ir išvaizdūs miesto automobiliai yra „Renault“ kompanijos genuose. Tad prieš pažvelgdami į naująjį „Twingo“, apžvelkime mažųjų „Renault“ automobilių istoriją – kiekvienas iš jų sėkmingai atsiliepė į visuomenėje vykstančius pokyčius ir iki šiol tebeužima svarbią vietą automobilistų širdyse.

1946 m.: „4 CV“ – pirmasis mažasis „Renault“, sulaukęs masinio populiarumo
Norintiems leistis į kelią ir mėgautis naujai įgyta laisve, „4 CV“ buvo tobulas sprendimas. Šis automobilis su varikliu gale, inžinierių slapta sukurtas karo metu, buvo pakankamai erdvus šeimai ir jos bagažui. Konkurencinga naujojo modelio kaina pavertė jį prieinamu didelei gyventojų daliai. „4 CV“ žymėjo pokario metus patraukdamas plačiąją visuomenę – nuo darbininkų iki viduriniosios klasės.

1961 m.: „Renault 4L“ – pirmasis „automobilis gyvenimui“
Pokario augimo laikotarpiu, kada atsigavo ekonomika, pradėjo augti gyvenimo lygis. Būtent tuo laiku „Renault“ sukūrė šeimoms „Renault 4L“. 4L automobilis tapo tikra legenda su savo novatoriška ir praktiška bagažine, suteikiančia galimybę visai šeimai patogiai sudėti ir pasiekti bagažą. Nuo 1961 m. iki dvidešimto amžiaus pabaigos „Renault 4L“ buvo parduota daugiau nei aštuoni milijonai vienetų visame pasaulyje.

1972 m.: „Renault 5“ – 1968 metų dvasia
Po 1968 metų įvykių žmonės pradėjo gyventi laisviau. Didžioji dalis europiečių mėgavosi didesne laisve, o jų pramogos ir kelionės tapo įvairesnės. Šis euforijos laikotarpis netikėtai baigėsi 1973 metais kilus pirmajai naftos krizei. „Renault 5“, mažų degalų sąnaudų (4,5 l/100 km važiuojant 90 km/val.) automobilis, buvo pristatytas pačiu laiku. Tai buvo naujoviškas mažas automobilis, patraukęs savo universalumu, taip pat „išmaniais“ buferiais iš sintetinių medžiagų, saugančiais automobilį manevruojant stovėjimo aikštelėje. 1972 m. pristatytas „Renault 5“ greitai rado savo auditoriją (31 proc. moterų ir 35 proc. žmonių iki 30 metų per pirmuosius metus) ir sulaukė ilgalaikės sėkmės. Devintojo dešimtmečio viduryje „Renault“ pakeitė „Renault 5“ nauju modeliu - „Super Five“. Nuo 1972 m. iki 1996 m. buvo pagaminta 8,5 milijono vienetų „Renault 5“ ir „Super Five“ automobilių, taigi modelio karjera buvo ilga, jis ir toliau užima ypatingą vietą automobilistų širdyse. Buvo išleistos ir legendomis tapusios sportinės „Renault 5“ versijos, įskaitant „R5 Alpine“ ir „R5 Turbo“.

1993 m.: „Twingo“, „krizėms atsparus“ automobilis
Kai sugriuvo Berlyno siena, Europai atsivėrė nauja ateitis. Ir tada pasirodė „Twingo“ – labai originalus miesto automobilis, sukrėtęs visą automobilių pramonę. Siūlomas vieno variklio, vieno apdailos varianto ir keturių ryškių spalvų „Twingo“ grąžino šypsenas į žmonių veidus vien savo pavadinimu, sudarytu sujungus žodžius „tvistas“, „svingas“ ir „tango“. Šis automobilis išsiskyrė žavia išore ir unikaliu korpuso stiliumi – su ypač trumpa priekine dalimi ir 1,78 m ilgio naudinguoju salono ilgiu. Naujasis modelis sulaukė negirdėtos sėkmės Paryžiaus automobilių parodoje, kurioje jis buvo pristatytas kaip „Renault“ mažasis „krizėms atsparus“ automobilis. Dėl savo dizaino ir universalumo „Twingo“ puikiai tiko visų stilių vairavimui ir greitkeliams buvo skirtas ne mažiau nei miestų gatvėms!

Šiandien: amžinasis „Twingo“ optimizmas
Dabar naujos technologijos atveria naują išraiškos ir laisvės pasaulį. Linksmas, itin manevringas, mažas iš išorės ir erdvus viduje naujasis modelis skirtas miestui, jo apsisukimo spindulys siekia tik 4,30 m. Jis ir vėl kuria nuotaiką šviesiomis kėbulo spalvomis, suteikdamas savo savininkams visišką laisvę išreikšti save. Naujasis „Twingo“ yra puikus klasikinių mažųjų „Renault“ automobilių įpėdinis, atspindintis amžiną pirmųjų modelių optimizmą. Jis skiriasi nuo savo pirmtakų, bet yra taip pat kaip jie novatoriškas ir turintis nuosavą sielą.
Kaip aiškina istorikas ir automobilių pramonės specialistas Jean-Louis Loubet, „Renault“ automobiliai pirmieji atsižvelgia į naujus visuomenės pokyčių nulemtus reikalavimus. Automobilių technologijas ir dizainą „Renault“ kuria įkūnydama savo laiko dvasią“. Kad ir koks būtų laikotarpis, „Renault“ miesto automobiliai ir toliau įkvepia optimizmo ir palieka savo pėdsaką istorijoje.

Parengė Laima SIMAITYTĖ

Į viršų