08-05-2015 02

Kasmetiniame „J. D. Power and Associates“ agentūros atliekamame automobilių patikimumo tyrime šiemet pirmą kartą istorijoje „Kia“ nurungė kone visus konkurentus. Ir tai ne vienintelis šio tyrimo istorinis įvykis. Pirmą kartą per 29-erius metus japonų prekinių ženklų įvertinimas krito žemiau vidurkio.
Gamintojo nuotr.

Visi „Kia“ modeliai šiemet pagerino savo rezultatus ir padėjo Korėjos automobilių gamintojui užkopti į antrąją vietą. Pirmąją vietą „Kia“ užleido tik „Porsche“ atstovams. Korėjos automobilių kompanijos gaminami „Soul“ ir „Candeza“ atsidūrė absoliučiai geriausiųjų modelių dešimtuke. Tai pirmas kartas, kai „Kia“ patenka į šią elitinę grupę.
„Viena iš stambiausių sričių, kurią jie patobulino, yra garso, komunikacijos ir pramoginės sistemos. Ir jiems tai puikiai pavyko. Kiekvienas gamintojas nuolat dėl to kovoja“, – sakė „J. D. Power“ JAV automobilių kokybės vertinimo viceprezidentas Renee Stephensas.
Nors Japonijos automobilių gamintojai patobulino savo modelius, to neužteko, kad jie pasiektų bendrą vidurkį ir pralenktų Korėjos ir Europos prekinius ženklus.
Japoniškų automobilių kokybės kritimą ir korėjietiškų modelių kilimą R. Stephensas vadina istoriniais posūkiais.
„Tai labai aiškus posūkis kokybės žemėlapyje. Jau labai ilgą laiką Japonijos automobilių kokybė buvo laikoma auksiniu standartu, tačiau panašu, kad pastaruoju metu pirkėjai nuo jų nusigręžia“, – tvirtino R. Stephensas.
Korėjos automobilių prekinių ženklų kokybė per metus pagerėjo net 11 proc., o Amerikos ir Europos gamintojų – 3 proc. Tuo tarpu Japonijos kokybės kilimas įvertintas tik 1 proc.
Geriausieji iš geriausių
Jau trečius metus iš eilės klientų pasitikėjimo tyrimo lyderio pozicijos niekam neužleidžia „Porsche“ (80 aptiktų problemų tūkstančiui automobilių). Dvidešimčia balų pagerinusi rezultatus antrojoje vietoje atsidūrė „Kia“ (86). Trečiąją vietą iškovojo „Jaguar“ (93), ketvirtąją – „Hyundai“ (95), penktąją – „Infiniti“ (97).

Parengė Jorūnė DAUNORIENĖ

 

Į viršų