facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Net ir mažiausia ant priekinio stiklo atsiradusi įdauža nepalieka vairuotojo tarsi sąžinės priekaištas. Tik laiko klausimas, kada mažas taškelis regėjimo lauko periferijoje taps didžiuliu įtrūkimu ir stiklą teks keisti. Visų nepatogumų, įskaitant laiko gaišimą servise, galima išvengti padengus priekinį stiklą apsaugine plėvele. Apie tai informuoja komunikacijos agentūra „Velocita“.

Dėl papildomo policijos pareigūnų dėmesio nerimauti neteks, nes apsauginė „ClearPlex“ plėvelė – visiškai skaidri. Tačiau ji ženkliai sumažina smulkių įdaužų ir įbrėžimų kiekį. Eksploatuojant automobilį, nukenčia tik plėvelė, o po ja stiklas lieka išlieka kaip naujas. Apsauginė plėvelė turi ir kitų su pagrindine funkcija tiesiogiai nesusijusių privalumų. Pavyzdžiui, ji atspindi ultravioletinius spindulius ir taip sumažina karštį salone, lietingu oru nuo jos geriau nubėga vanduo, žiemą lengviau nuvalyti sniegą.

Nepaneigiama nauda
Įvairias automobilių kėbulams ir stiklams skirtas plėveles siūlančios kompanijos „Aša“ direktorė Živilė Vaitkūnienė priminė, kad visų naujų transporto priemonių priekiniai stiklai nepadengti jokia plėvele, tačiau pats langas sluoksniuotas – du stiklai, o tarp jų – plastikas. Dėl to avarijos atveju nepažyra į šukes ir taip apsaugomi vairuotojas bei keleiviai.
„ClearPlex“ plėvelės paskirtis – visai kitokia, ji apsaugo priekinį stiklą nuo įdaužų ir įtrūkimų. Taip pat neleidžia atsirasti smulkiems pažeidimams, dėl kurių per ilgesnį eksploatacijos laikotarpį matomi papildomi atspindžiai.

„Važiuodami vėlyvą pavasarį ar ankstyvą rudenį, kai saulė yra žemai, ant stiklo tuomet matytumėte spindėjimą. Jei šviesa intensyvi, vaizdas tikrai nebus toks ryškus, koks būtų žiūrint pro skaidrų stiklą“, – kalbėjo Ž. Vaitkūnienė.

Anot jos, įdaužos ne tokios baisios lengvųjų automobilių vairuotojams, kuriems nemokamas priekinio stiklo keitimas dažniausiai įtraukas į draudimo sąlygas. Tuo metu autobusams ir vilkikams priekinio lango skilimas gali reikšti didžiulius nuostolius.

„Ekonominė nauda – didžiulė, kadangi tie stiklai dažniausiai ne tik itin brangūs, bet ir nelaikomi sandėliuose. Juos tenka užsakyti ir laukti, kol tiekėjai pristatys, o tuo metu komercinis automobilis stovi. Itin daug problemų kyla, jei stiklas skyla kažkur užsienyje, ypatingai – rytinėje Europos dalyje“, – kalbėjo pašnekovė.

Visgi nereikėtų nuvertinti ir apsauginės plėvelės naudos lengvajam automobiliui. Jei priekinis stiklas atrodys kaip naujas, tai gali praversti derantis dėl didesnės pinigų sumos baigiantis išperkamosios nuomos laikotarpiui.

Apsauga nuo vagysčių
Apsaugine plėvele įprastai dengiamas priekinis stiklas, nes būtent jis dažniausiai ir pažeidžiamas. Įdaužos dažniausiai atsiranda iš po pravažiuojančių automobilių ratų išsprūdus akmenukams. Šoniniai grūdinti stiklai septynis kartus stipresni, todėl įdaužos ant jų atsiranda rečiau.

Ž. Vaitkūnienė pasakojo, kad Lietuvoje šoniniai langai plėvele dengiami kaip papildoma apsauga nuo vagysčių. Iš lauko pusės klijuojama skaidri „ClearPlex“, o iš vidaus – standartinė apsauginė plėvelė.

Pailgėja patekimo į saloną laikas, nes į savotišką plastiko sumuštinį įvyniotą stiklą ilgapirščiams tenka suvynioti. Šią paslaugą, anot pašnekovės, vis dažniau renkasi brangias multimedijos sistemas turinčių „Audi“, BMW ar „Mercedes-Benz“ modelių savininkai.

„Žmonėms gaila ne tik to kas pavagiama, nes per langą įlipę į saloną vagys mindydami šukes supjausto sėdynes. Taip nuostolių dydis gerokai viršija vien multimedijos vertę. Padengtas plėvelėmis langas nepažyra į šukes, todėl interjeras mažiau nukenčia“, – komentavo Ž. Vaitkūnienė.

Keliautojas Vitoldas Milius savam automobiliui apsauginę plėvelę rinktųsi vien dėl eismo saugumo. Subraižytas stiklas ar įskilęs stiklas, anot pašnekovo, neužtikrina gero matomumo, o kai sunku įžiūrėti, kur važiuoji, padidėja eismo įvykio rizika.

„Būna, kad atsisėdi į nuomotą automobilį ir nors stiklas be įtrūkimų, gali aiškiai suprasti, kad kilometrų nuvažiuota daug. Tai išduoda daugybė smulkių griovelių ir valytuvų per visą langą palikti įbrėžimai, o tuomet vairavimas nėra malonus“, – dėstė pašnekovas.

Priežiūra – tepimas
V. Milius kalbėdamas apie eismo saugumą visuomet pataria negailėti pinigų užtikrinant, kad priekinis stiklas neturėtų pastebimų pažeidimų. Taip pat rekomenduoja užpildyti bakelį kokybišku langų plovimo skysčiu, laiku keisti valytuvų šluoteles.

„Svarbiausia vairuotojas – geras matymas, todėl viskas, kas jį užtikrina yra itin naudinga. Šiuo atveju nuvažiavę 20 tūkst. kilometrų nuimsite plėvelę ir stiklas bus kaip naujas. Priekinio stiklo keitimas dėl šildymo, antenų ar kitos įrangos tapo sudėtingu ir brangiu darbu, todėl tokia plėvelė – puiki išeitis“, – kalbėjo keliautojas.

Užklijuota plėvelė patepama specialiu polimeru idant lengviau slystų valytuvai, tuo pačiu sutepant ir jų gumas. Ž. Vaitkūnienė paaiškino, kad vėliau tepimo intervalai priklauso nuo to, kaip dažnai važinėjama žvyrkeliais. Apie plėvelę taip pat reikėtų įspėti plovyklų, kurioje naudojami aukšto slėgio purkštuvai, meistrus. Paviršių plauti galima, tačiau reikia saugoti perimetrą.

Vairuotojai, kurie apsibraižius plėvelei nepanorės pirkti naujos, lengvai ją gali nusiimti ir patys. Reikalingas peiliukas ar kitas aštrus daiktas užkabinti kraštą ir šiek tiek tirpiklio pašveisti klijų likučiams. Apsauginė plėvelė – ne amžina, o keitimo intervalai priklauso nuo eksploatacijos sąlygų.

Į viršų