facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Lengvasis komercinis transportas sukurtas dešimčių skirtingų profesijų atstovams kasdien sukti šimtus kilometrų darbo maršrutais, todėl svarbiausia, kad būtų patikimas, ekonomiškas, o komfortas dažnai lieka paskutinėje vietoje.

Specialistai tvirtina, kad toks požiūris būdingas kiekvieną eurą skaičiuojantiems verslams, tačiau iniciatyvos spręsti komforto klausimą aktyviai imasi patys gamintojai. Apie tai praneša komunikacijos agentūra „Velocita“.

Komfortas gerina darbo kokybę
Skirtingi tyrimai rodo, kad vairuotojo savijautą lemia įvairiausi faktoriai – nuo sėdėjimo padėties iki automobilio salono kvapų. Tad patogi visą dieną prie vairo praleidžiančio kurjerio ar prekių tiekėjo darbo vieta leidžia užtikrinti geresnę jo savijautą ir atitinkamai kokybiškesnį darbą.

„Lietuvos metų komercinio automobilio“ rinkimų komisijos narys, laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ kūrėjas Valdas Juozas Vilūnas pastebi, kad vairuotojo komfortas yra iš esmės tolygus jo sveikatai. Patogiai važiuojant mažiau pavargstama, taigi išsaugoma daugiau jėgų ir galima įveikti ilgesnes distancijas.

„Vairuotojo darbo kokybę didina geras apžvalgumas, manevringumas, sklandžiai veikianti transmisija, variklio trauka, patogi sėdėsena, ergonomika. Be abejo, labai svarbus oro kondicionierius, patogios sėdynės, šiek tiek multimedijos“, – svarbiausias detales vardija V. J. Vilūnas.

Žurnalisto teigimu, vis dėlto kurjerių tarnybos arba prekių išvežiotojai, rinkdamiesi ir pirkdami automobilius, pirmiausia žiūri maksimalios naudos. Į vairuotojų pageidavimus dažniausiai atsižvelgiama tik tiek, kad darbas vyktų sklandžiai, jie nepervargtų ir nereikštų pretenzijų dėl automobilio.

Anot V. J. Vilūno, nemenka konkurencija ir didelė lengvojo komercinio transporto paklausa gamintojus verčia šokti pagal didžiųjų pirkėjų dūdelę.

„Jeigu tik nori ir gali sumokėti, lengvojo komercinio transporto gamintojai jau gali pasiūlyti visus saugumo ir patogumo elementus, kaip ir tradicinių lengvųjų automobilių. Gamintojai stengiasi, kad būtų patogu kiekvienam vairuotojui – ir tam, kuris per dieną tūkstantį kilometrų nuvažiuoja, ir tam, kuris 50 ar 80 kartų sustoja atiduoti siuntų“, – sako „Lietuvos metų komercinio automobilio“ rinkimų komisijos narys.  

Vairuotojais pasirūpina gamintojai
Rūpestį vairuotojais gamintojai bene aiškiausiai įgyvendina patys didindami bazinį komercinio transporto komfortabilumą – gerindami ergonomiką, pakabos darbą, plėsdami standartinės įrangos elektroninių pagalbininkų paketą.

„Lietuvos metų komercinio automobilio“ rinkimų komisijos narys, bendrovės „Sixt“ atstovybės mūsų šalyje pardavimo vadovas Valdas Stanislovaitis pažymi, kad būtent elektroninių pagalbininkų gausa šiuolaikinį komercinį transportą labai priartina prie asmeninių automobilių.

„Pagalbinė pajudėjimo įkalnėje, eismo juostų palaikymo informavimo, aklosios zonos perspėjimo sistemos, avarinis stabdymas – šie komerciniame transporte atsiradę pagalbininkai svarbūs kiekvienam vairuotojui. Apibendrinant galima pasakyti, kad gamintojai stengiasi darbinį transportą kuo labiau priartinti prie asmeninės paskirties automobilių ir sudaryti kuo patogesnes sąlygas dirbti“, – sako V. Stanislovaitis.

Štai naujos kartos „Citroen Jumper“ kūrėjai vadovavosi būtent tokia logika ir diegė į automobilį inovacijas, perimtas iš asmeninės paskirties transporto – nuo aktyvios stabdymo sistemos ar eismo juostos kirtimo įspėjimo funkcijos iki išmaniųjų tolimųjų šviesų žibintų ir greičio ribojimo atpažinimo sistemos, o ilgas atkarpas įveikiantiems vairuotojams atsirado nuolatinio greičio palaikymo ir ribojimo sistema.

Kaip ir asmeninės paskirties automobiliai, „Citroen Jumper“ buvo sukurtas pasitelkiant „Citroen Advanced Comfort“ programą. Todėl kaip ir „C3 Aircross“ ar „C5 Aircross“ modeliuose, be erdvumo ir ergonomikos, vairuotojui komfortiškiau dėl patogios sėdynės bei minkštesnės pakabos.

Be ergonomikos klausimų, interjero projektuotojai sprendė ir praktinius iššūkius. Kondicionuojamas tapo ne tik salonas, bet ventiliavimo funkcija įdiegta ir į daiktų dėtuvę, o „Bluetooth“ laisvų rankų įranga ir USB lizdas tapo standartinės įrangos atributai.

Dėmesys sėdėjimo komfortui
Ypač skirti dėmesio sėdėjimo komfortui yra ilgametis kompanijos „Citroen“ arkliukas – net ir „Citroen Jumpy“ priekinės sėdynės buvo kuriamos kritiškai vertinant jų ergonomiką,  užtikrinant aukštą sėdėseną ir aukščio reguliavimą. Dėl to prasiplečia bet kokio ūgio vairuotojo matymo laukas.  

Be to, pirmą kartą šiame segmente į „Jumpy“ įdiegtas permatomas projekcinis ekranas, vairuotojo akių lygyje rodantis (taigi nenukreipiant akių nuo kelio) pagrindinę informaciją: esamą ir rekomenduojamą greitį, greičio palaikymo ir ribojimo sistemos parametrus, navigacijos instrukcijas ir susidūrimo pavojaus įspėjimus.

Anot V. Stanislovaičio, komerciniai „Citroen“ automobiliai išsiskiria požiūriu į vairuotojo darbo lengvinimą ir saugumo užtikrinimą.

„Dar prieš kelerius metus tokios sistemos būdavo montuojamos tik į aukštesnės klasės lengvuosius automobilius. Dabar „Citroen“ tiesiog nebegamina komercinių automobilių be būtinų komforto ir pagalbinių saugumo sistemų“, – teigia specialistas.

Anot jo, suprantama, kad vairuotojo pagalbinių sistemų gausa pakelia automobilio kainą, bet natūralu, jog saugumas ir patogumas turi kainuoti.

„Kita vertus, toks automobilis ir antrinėje rinkoje, tarkime, po 3–5 metų naudojimo bus brangesnis. Todėl renkantis lizingą su likutine verte ar veiklos nuomą, mokėtina suma per mėnesį beveik nesikeičia, palyginti su kitu tos pačios klasės, bet paprasčiau sukomplektuotu ir pigesniu automobiliu“, – pažymi V. Stanislovaitis.

Į viršų