Miesto automobilis turi būti kompaktiškas, stilingas ir ekonomiškas. Niekas įprastai nesitiki dinamiškumo ar patogumo magistralėje, ypač, kai taršos reikalavimai privertė gamintojus vietoje įprastų keturių cilindrų palikti tris. Visgi, kaip parodė mažasis „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimuose dalyvaujantis „Citroen C3“, viską galima suderinti.

Nors B segmentą sparčiai užkariauja mažieji miesto visureigiai, įprasti hečbekai dėl praktiškumo ir patrauklios kainos tikrai niekur nedings. „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimuose ši kategorija gausiai užpildyta tokiais modeliais kaip „Citroen C3“, „Honda e“, „Jazz“ ar „Opel Corsa“. Nėra nė vieno požymio, jog tokių automobilių pardavimas mažėtų – jie išlieka populiarūs dėl nedidelės kainos ir siūlomų technologijų bei komforto. Tačiau yra šio segmento modelių, pasižyminčių stipriai į komforto pusę orientuotomis savybėmis, praneša „Velocita“.

Nustebino patogumas užmiestyje
Geriausio automobilio rinkimų komisijos nario, „Auto Bild Lietuva“ vyriausiojo redaktoriaus Vitoldo Miliaus manymu, „Citroën C3“ paneigia stereotipą, kad maži automobiliai tinka tik kasdien važinėti mieste. Patyręs keliautojas per dieną nuvažiavo beveik tūkstantį kilometrų ir nesijautė pavargęs.

„Mums atrodo, kad maži automobiliai tinka nuvažiuoti iki parduotuvės ar šiaip kažkur sukinėtis vietoje, o tolesnėje kelionėje su jais – vargas. Bent jau su šiuo modeliu tai tenka paneigti. Nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro įveikiau ilgą kelionę ir jaučiausi puikiai“, – kalbėjo žurnalistas.

V. Milius pastebėjo, kad su „Citroen C3“ važiuoti užmiestyje buvo itin minkšta ir komfortiška. „Iš nedidelio automobilio, – konstatavo jis, – tokio patogumo dažniausiai niekas nesitiki.“

Prie to prisidėjo ir naujos kartos sėdynės, sukurtos ypač skiriant dėmesio važiavimo komfortui. Pavyzdžiui, minkštasis sluoksnis pastorintas nuo 2 iki 15 milimetrų, taip pat sumontuota pažangesnė ir į komfortą orientuota amortizatorių sistema, dėl to važiuoti mažuoju prancūzu patogiau nei kitų gamintojų konkurentais.

Įprastai kuo brangesnis automobilis, tuo daugiau jame galima rasti technologiškai pažangios naujausios įrangos. Visgi grįžtant prie to, ko įprastomis sąlygomis užtenka daugeliui vairuotojų, pasak V. Miliaus, jau standartinėje šis modelio įrangoje yra viskas, ko reikia: nuo dienos šviesos LED žibintų iki pastovaus greičio palaikymo sistemos.
„Mieste praverčia mažesni gabaritai, be to, jis smagus ir žvitrus, o automagistralėje taip pat su tokiu nepavargsti. Taip, su S klasės „Mercedes-Benz“ būtų patogiau, tačiau kalbant apie kiekvienam prieinamą automobilį toks nedidelis „Citroen“ yra pats tas“, – komentavo komisijos narys.

Praktiškas automobilis kiekvienam
V. Milius pasakojo, kad į „Lietuvos metų automobilio“ konkurso stovyklas kviečiami ekspertai iš šalies arba svečiai (jiems įdomūs tik patys prabangiausi ir galingiausi automobiliai).

Jis juokėsi, kad šiais metais didžiausios eilės susidaro prie „Porsche Taycan“, tačiau mažai ką sugundo automobiliai kaip „Opel Corsa“ ar „Citroen C3“, nors būtent tokie modeliai yra populiariausi gatvėse.

Prancūzijos automobilių gamintojai, anot žurnalisto, dažnai stengiasi kai kuriuos dalykus daryti kitaip nei konkurentai ir už tai juos vertėtų gerbti. Pavyzdžiui, „Citroen C3“ turi charakteringas šiai markei durų apdailos detales, kurios paverčia automobilį atpažįstamą iš tolo ir yra praktiškos, nes apsaugo plienines kėbulo dalis nuo nubrozdinimų.

Palyginti su bet kuriuo miesto visureigiu, aiškus tokio hečbeko pranašumas – mažesnė masė. C3 su benzininiu varikliu ir visais eksploataciniais skysčiais sveria 980 kilogramų. Tai leidžia šiam modeliui pasiekti solidžias 5,4 l/100 km (pagal WLTP) vidutines degalų sąnaudas – ganėtinai gerą benzinu varomo modelio rezultatą.

Į viršų