Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje stabiliai auga, tačiau transporto parkas šalyje iš esmės nejaunėja. Tautiečiai, rinkdamiesi asmeninį automobilį, neretai prioritetą teikia jo dydžiui, komfortui, o ne amžiui. Pagrindinis argumentas – senesnis, bet didesnis automobilis kainuoja tiek pat kiek naujas, bet mažesnis. Tačiau šiai taisyklei galioja kelios išimtys.

Projekto Motorsniper.lt vadovas Nerijus Alška įsitikinęs – perkant automobilį, jo paieškai reikia skirti laiko. Kaip ir renkantis bet kurią kitą prekę, jeigu norima sutaupyti ir išsirinkti geriausią variantą.

„Kasdien atnaujinu su nuolaidomis Lietuvoje parduodamų automobilių duomenų bazę, tad galiu patvirtinti: nėra taip, kad už 15 tūkstančių eurų išeina tik mažas hečbekas kaip „Volkswagen Polo“, o už 20 tūkst. – tik „Volkswagen Golf“. Automobilių gamintojų atstovai pastoviai skelbia sandėlių, ekspozicijų išpardavimus ar kitas akcijas, kurių metu įvairūs automobiliai parduodami su kelių dešimčių procentų dydžio nuolaidomis. Tad už „Golf“ kainą, išlaukus tinkamo momento, tikrai galima įsigyti „Passat“, – teigia N. Alška, tokių akcijų metu pats įsigijęs ne vieną naują automobilį.

15 tūkst. – ne tik naudoto kaina
Už tokią sumą galima įsigyti ne tik 5 metų amžiaus „Audi A3“ ar „Volvo V40“ – daug naujų panašaus dydžio automobilių akcijų metu kainuoja ne ką daugiau. Pasak N. Alškos, palyginimas „ar naudotas premium klasės, ar naujas automobilis“ būtų logiškas kiekvienam pirkėjui: reikėtų įvertinti technikos pažangą, saugumo įrangos tobulėjimą ir ypatingai – naujo daikto patikimumą, lyginant su naudotu.

Konkrečių pavyzdžių netrūksta: šiuo metu „Hyundai i30“, „Renault Megane“ ar „Toyota Auris“ modelius galima rasti parduodamus už mažiau nei 15 tūkst. eurų, su 15–20 proc. nuolaidomis nuo bazinių kainų. Tarp jų yra ir variantų su dyzeliniais varikliais ar tokiais privalumais kaip šildomas vairas, šildomos priekinės sėdynės, LED žibintai, automatine klimato kontrolės sistema ir t. t. „Bluetooth“ sąsaja, bent 6 saugos oro pagalvės ir įvairios elektroninės saugumo sistemos tokios klasės automobiliuose jau tampa standartine įranga.

Už tokią sumą išeina ne tik hečbekai: galima rasti net 14 tūkst. eurų nekainuojantį krosoverį „Ford EcoSport“, o pridėjus kelis šimtus eurų prie 15 tūkstančių – net ir vienatūrį „Opel Meriva“ su automatine pavarų dėže ar „Volkswagen Jetta“.

Tačiau kodėl kai kurie automobiliai parduodami su tokiomis nuolaidomis? Atsakymą N. Alška dalija į tris dalis.

„Pirmoji priežastis – naujas modelis. Pavyzdžiui, pasirodant naujos kartos „Hyundai i30“, gamintojas nori kuo greičiau parduoti visus turimus ankstesnės kartos i30 modelius, tad jiems skelbia puikias akcijas. Tada galima išskirti antrąją priežastį – vadinamąjį sandėlio valymą, kuomet automobiliai kurį laiką užsistovi gamintojo patalpose ir šias reikia atlaisvinti kitiems modeliams. Tokiu atveju automobiliai turi labai konkrečias įrangas, bet pristatomi itin greitai. Trečioji priežastis – pardavimo salonų ekspozicijų atnaujinimas. Tai – reguliarus procesas, atliekamas kiekvieno pardavėjo. Salone stovinčiam automobiliui nieko blogo nenutinka, tačiau pardavėjai neturi didelės laisvės disponuoti prekybos salės plotu, kuris reikalingas vis naujiems modeliams, ir nori kuo greičiau surasti pirkėjus“, – aiškina N. Alška.

Už 20 tūkst. – bet koks kėbulo tipas
Pakėlus kainos kartelę iki 20 tūkstančių eurų, naujų automobilių pasirinkimas padidėja keliskart. Tuomet galima svarstyti ir apie puikiai įrengtus tuos pačius kompaktinės klasės hečbekus – pavyzdžiui, pačią aukščiausią komplektaciją, dyzelinius variklius ir automatines pavarų dėžes turintys „KIA Cee‘d“ hečbekai ar universalai šiuo metu taikomos akcijos metu nekainuoja nei 19 tūkst. eurų.

Už tokią sumą neretai perkami naudoti 3–5 metų amžiaus prabangesni automobiliai, tačiau šioje kainų grupėje galima rasti ir išskirtinių naujų egzempliorių. Pavyzdžiui, sedaną „Volkswagen Passat“, „Hyundai i40“ ar „Opel Insignia“ universalą, keleivinį mikroautobusą „Renault Trafic“ ar krosoverį, „Nissan Qashqai“ techniškai identišką „Renault Kadjar“.

Vos padidinus sumą, galima dairytis ir į „Ford Mondeo“, „Nissan X-Trail“, „Toyota Avensis“, „Renault Scenic“ ir daugybę kitų modelių.

„Kartais žmonės neapskaičiuoja visų kintamųjų, vertindami transporto priemonės pirkimą: juk aktualus ne tik nusidėvėjimas, bet ir remonto sąnaudos, kurios naujam automobiliui neaktualios, arba degalų sąnaudos – naujesni automobiliai yra ekonomiškesni. Galų gale, patikimumas: yra gerokai mažesnė tikimybė, kad naujas automobilis iškrės siurprizą neužsikurdamas ar sugesdamas viduryje kelionės“, – naujos transporto priemonės privalumus vardija N. Alška.

Kainai augant, didėja ir nuolaidos
Žmonės, transporto priemonės įsigijimui skiriantys 30 tūkst. ar dar didesnę sumą, retai svarsto apie naudotus automobilius. Tačiau ir naujų rinkoje galima atrasti siurprizų: pavyzdžiui, kai kurių komplektacijų prabangūs „Volvo V60“ ar S60 parduodami su 20 procentų viršijančiomis nuolaidomis, tad jų kainos – kaip daugelio „Volkswagen Passat“, nesiekia nė 30 tūkst. eurų.

Žengiant į dar aukštesnes kainų kategorijas, ta pati 20 procentų nuolaida, išreiškus eurais, gali reikšti keliolika tūkstančių. Ar net 21 tūkstantį, kaip „R-Sport“ komplektaciją turinčio „Jaguar XF“ atveju.

„Aukščiausią komplektaciją ir V6 variklį turintis BMW 5 bei E klasės „Mercedes-Benz“ konkurentas už 52 tūkstančius eurų nėra dažnai pasitaikantis variantas, tačiau tokie modeliai graibstomi sparčiai. „Jaguar“ Lietuvoje nėra populiari markė, tačiau taikydami tokias nuolaidas, atstovai gali ženkliai padidinti jų automobilių skaičių gatvėse“, – svarsto projekto vadovas.

Į viršų