Socialinės saugaus eismo reklamos – turbūt vienas efektyviausių būdų atkreipti pėsčiųjų ir vairuotojų dėmesį. Šiauliečiai patvirtina, kad eismo reklama iš tiesų daro įtakos jų elgesiui kelyje. Pavyzdžiui, kai vaizdo klipe pamatai du to paties įvykio kelyje scenarijus – nejučia susimąstai. Juk realiame gyvenime pasirinkimo tokiose situacijose nėra, nes gyvenimas – ne filmas. Kita vertus, išgėręs vairuotojas visada gali pasirinkti nesėsti prie vairo.

Nesilaikome saugaus eismo taisyklių
Šiauliečių nuomone, socialinės saugos eismo reklamos iš tiesų gali paveikti vairuotojų, pėsčiųjų sąmoningumą. Todėl televizijos ekranuose nuolat pasirodantys tokie vaizdo klipai jų neerzina.

„Aš įsidėmėjau vaizdo įrašą, kuriame vaikai demonstruoja, kaip teisingai tamsiuoju paros metu dėvėti atšvaitus. Šią socialinę reklamą parodžiau ir savo vaikui. Be to, tai buvo puiki proga jam priminti ir kitas saugaus eismo taisykles. Manau, tėveliams tai pat privalu nepamiršti atšvaito, juk vairuotojams vienodai nepastebimi ir vaikai, ir suaugę“, – savo mintimis dalijasi Jūratė.

Tėtis Mindaugas pritaria anksčiau išsakytai minčiai ir sako, kad socialinės reklamos, nori to ar ne, turi įtakos eismo dalyvių sąmoningumui. Žinoma, anot jo, daug kas priklauso ir nuo paties eismo dalyvio kultūros, žinių lygio.

„Mano nuomone, pagrindinė klaida, kurią daro vairuotojai – tai neprisisega saugos diržų. Užsisegti saugos diržą labai svarbu, nes verčiantis automobiliui arba atsitrenkus į kliūtį, saugos diržai gali išgelbėti vairuotojo ir keleivių gyvybes. Taip pat nesuprantu, kodėl sėdintys automobilio gale galvoja, kad užsisegti saugos diržą privalu tik sėdintiems priekyje. Saugos diržai ne mažiau reikalingi ir sėdint gale. Ypač svarbu atsižvelgti į automobilyje neprisegtus nepilnamečius vaikus, nes mylėti vaikus maža – reikia pasirūpinti jų saugumu“, – pataria Mindaugas.

Tuo tarpu Lina sako, kad net geriausia socialinė reklama nesuveiks, jeigu eismo dalyviai patys nepanorės suprasti, kaip svarbu laikytis saugaus eismo taisyklių.

„Kiekvieną dieną Lietuvos keliuose važinėja tūkstančiai girtų vairuotojų. Dėl jų kaltės kone kiekvieną savaitę tampame šiurpių istorijų ir vaizdų liudininkais. Tai kelia siaubą ir nemalonias emocijas. Šią problemą būtina spręsti, vien tik socialinės reklamos – nepadės“, – sako Lina.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis praėjusiais metais Lietuvos keliuose ir gatvėse užfiksuota 3280 eismo įvykių, žuvo 188, sužeisti 3875 asmenys.

Ragina kurti socialinę reklamą
Prie ateities saugos eismo kampanijų prisideda ir šalies valdžia. Štai Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (LAKD) kviečia kurti reklaminius vaizdo siužetus apie saugų eismą ir dalyvauti konkurse.

Konkurso tikslas – atkreipti eismo dalyvių dėmesį į saugaus eismo svarbą, skatinti visus eismo dalyvius kelyje elgtis atsakingai, gerbti vieni kitus, neviršyti leistino ir saugaus važiavimo greičio, kurti nepakantumo atmosferą neblaiviems, nepagarbiems, įžūliems vairuotojams. Taip pat  siekiama skatinti pėsčiuosius ir dviratininkus naudoti atšvaitus, o keleivius segtis saugos diržus. Konkursą organizuoja LAKD ir Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras.

Gegužę vaizdo siužetų kūrėjai bus pakviesti į baigiamąjį renginį. Jo metu bus paskelbti geriausi vaizdo siužetai ir apdovanoti jų autoriai.

Į viršų