Susidaryti nuomonę apie Lietuvos automobilių parką nesunku. Kartais tiesiog užtenka žvilgtelėti į važiuojančių transporto priemonių srautą. Akivaizdu – lietuviai renkasi praktiškus automobilius. Priešingai nuo transporto mokesčių slegiamų prancūzų ar britų, mūsų šalies vairuotojai neskuba persėsti į kompaktiškus bei ekologiškus automobilius ir dažnai vairuoja didesnius modelius.

Vairuotojai mėgsta komfortą
Mato Buzelio teigimu, vairuotojai Lietuvoje labiausiai mėgsta patogius automobilius: „Pastebime, kad dominuoja erdvesni automobiliai. Tačiau išskiriant juos pagal kėbulo tipą, fiksuojame tam tikrų pokyčių. Pavyzdžiui, per paskutinius ketverius metus pastebimai keitėsi parduodamų visureigių, sedanų bei universalų rinkos dalys.“

Anot M. Buzelio, lyginant 2012 ir 2016 metų pirmų 6 mėnesių duomenis, pastebima, kad labiausiai sumažėjo (-3,5 proc. punktais) sedanų dalis – tokio tipo automobiliai sudaro maždaug 21 proc. iš visų parduodamų automobilių. Taip pat sumenko ir hečbekų (-2,5 proc. punkto) bei kupė (-1,1 proc. punkto) modelių pasiūla. Iš visų parduodamų automobilių šių kėbulo tipų transporto priemonių dalys atitinkamai siekia 19,6 ir vos 2,3 proc.

„Tokios tendencijos liečia ne tik Lietuvą. Štai Vokietijoje visai neseniai visureigio kėbulo tipas tapo populiariausiu vairuotojų pasirinkimu. Vokiečiams tai yra istorinis įvykis. Panašu, kad Vakarų vėjai jau juntami ir Lietuvoje. Jeigu prieš ketverius metus iš visų parduodamų automobilių visureigių buvo 10,4 proc., tai dabar tokių modelių dalis padidėjo iki 14,5 proc. Tai – didžiausias pokytis Lietuvos parduodamų transporto priemonių rinkoje, klasifikuojant automobilius pagal kėbulo tipą“, – situaciją komentuoja M. Buzelis.

Visureigį atranda iš naujo
Be visureigių pastebimai ūgtelėjo ir universalų rinkos dalis – nuo 2012 metų jų padaugėjo 3,7 proc. punktais ir siekia 24 proc. Kitaip sakant, kas ketvirtas parduodamas naudotas automobilis yra universalas ir tai yra pats populiariausias kėbulo tipas šiuo metu, nukarūnavęs sedano tipą. Tačiau specialistas teigia, kad per ilgesnį laiką / ateityje universalai nebus tokie paklausūs kaip visureigiai.

„Anksčiau visureigiai simbolizuodavo itin geras pravažumo ypatybes, didelę galią bei aktyvų gyvenimo būdą, tačiau šių laikų samprata šiek tiek skiriasi. Nemažai apynaujų visureigių turi versijas su ekonomiškais varikliais bei viena varančiąja ašimi. Kasdienėse situacijose vairuotojai paprasčiausiai neišnaudoja galingų variklių potencialo ar keturių varančiųjų ratų suteikiamų privalumų, o gamintojai sėkmingai pildo visas nišas vis naujais visureigiais. Populiaresniais tampa ne tik kompaktiški miesto krosoveriai, bet ir sportiškas kėbulo linijas turintys visureigiai. Iš čia ir atsiranda mažėjanti hečbekų ar kupė kėbulo tipų bei didėjanti visureigių priklausomybė“, – tvirtina M. Buzelis.

Aukštesnė vairavimo pozicija, erdvus salonas, didesnė provėža bei augantis geidžiamumas – tik keli iš esminių ypatumų, dėl kurių lietuviai renkasi visureigius. Vairuotojus padidinto pravažumo automobiliai traukia ir dėl saugumo, o neretai – ir dėl prestižo.

Į viršų