Karantino metu darbdaviai, besirūpinantys savo darbuotojų gerove, ėmėsi įvairiausių iniciatyvų – vieni organizavo mokymus, psichologo konsultacijas, kiti leido dirbti keliomis valandomis trumpiau ir padėti mokytis vaikams. Tiesa, itin dažnu sprendimu tapo investicija į kalbinių įgūdžių lavinimą, kuris įprastai pristatomas kaip turintis didelę pridėtinę vertę darbuotojams. Šiuo faktu neabejojama, bet ar gali būti, kad pagerintos užsienio kalbų žinios suteikia įmonei finansinę grąžą? Tikrai taip!

Tvirta motyvacinė sistema – kur ji veda?

Šiandien dauguma modernių įmonių ėmėsi motyvacinės sistemos tobulinimo nuo pamatų, įtraukiant į ją ne tik gyvybės draudimą, išmanius prietaisus ar automobilį. Šie, beje, daugelio srities profesionalų jau priimami kaip normalus, nuostabos nekeliantis gestas. Imtasi ieškoti unikalių būdų, o ypač vertinami tie, kurie reguliariai kelia darbuotojo profesinį pranašumą ir konkurencingumą vis reiklesnės darbo rinkos aplinkoje. Kalbos – idealus variantas. Kodėl to nereikia bijoti? Motyvuotas darbuotojas jaučiasi vertinamas ir gerbiamas, o jam suteikiamos mokymosi galimybės skatina likti ten, kur gali tobulėti. Tad jūs užtikrinate sau mažesnę darbuotojų kaitą, naujų žmonių apmokymo laiko kaštus, o kartu – augantį pelną.

Produktyvūs, kūrybiški ir savarankiški

Dar 2016 m. visuomenė buvo supažindinta su moksliškai įrodytu faktu – kelias kalbas mokantys darbuotojai ne tik linkę į produktyvią daugiaveiką. Jie globaliu mastu veikiančiose įmonėse laiko sąnaudas sumažina net iki 3 valandų per savaitę! Taigi, per mėnesį sutaupoma 1,5 dienos, per metus – net 18 dienų, skiriamų naujoms galimybėms. Ir taip yra todėl, kad tarptautiniuose projektuose kyla kur kas mažiau nenumatytų problemų, o procesai vyksta sklandžiau. Tai yra ypač pastebima verslo paslaugų sektoriuje, programinės įrangos rinkoje.

Nereikia nė minėti, kad, pavyzdžiui, anglų kalbos kursai internetu apskritai lavina žmonių bendravimo įgūdžius, kelia tolerancijos kartelę, skatina kūrybinį mąstymą. Be to, gebėjimas bendrauti tiesiogiai su užsakovu suteikia didesnį atsakomybės ir savarankiškumo pojūtį darbuotojui. Kur tai veda? Tikėtina, kad tokie profesionalai jūsų laiko kaštus sumažins ne tik sklandžia komunikacija, bet ir greitais, intuityviais, savarankiškai priimamais sprendimais.

Globalios plėtros galimybės

Kalba yra raktas ne tik į sklandžius vidinius procesus ir tiesioginę komunikaciją su esamais klientais, bet ir į būsimus pelningus projektus. Kodėl? Jei jūs turėsite komandą, kuri gebės klientų kalba paaiškinti jūsų įmonės teikiamą naudą, tai jau didelis pliusas. Viena iš dažnų tarptautinio verslo kliūčių – vietinių siūlomos paslaugos, kurios konkurencinį pranašumą kartais užsitikrina tik regiono kalbos mokėjimu. Taigi, inicijuodami įmonėje kalbinių įgūdžių lavinimą, jūs didinate savo pranašumą ir atveriate sau naujas verslo galimybes globalioje rinkoje. Vėliau, palaikydami operatyvų bendravimą, kuriate stiprius ryšius, dar vadinamus sunkiai konkurentų paveikiama, patikima partnerių draugyste.

Taip, be abejonės galime sakyti, kad kalbų mokymas yra pridėtinė vertė darbuotojams. Bet verta į tai pažiūrėti ir per verslo prizmę – tai yra tiesus kelias į sveikesnę darbo aplinką, mažesnę specialistų kaitą, tarptautinę sėkmę, pelną. Bet kokiu atveju, galima drąsiai teigti, kad tai yra tiltas į naujas galimybes visomis prasmėmis, visoms pusėms. Ir jums, ir komandai, motyvuotai eiti išvien su stipriausiais.

Į viršų