Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga (LŠDPS) informuoja, kad priimtas sprendimas gegužės 18 d. skelbti dviejų valandų įspėjamąjį streiką. Streikas skelbiamas, nes nevykdomi  Vyriausybei bei Švietimo ir mokslo ministerijai pateikti reikalavimai: 20 proc. kelti pedagoginių ir nepedagoginių specialistų, dirbančių ugdymo įstaigose, algas, sumažinti vaikų skaičių darželių grupėse ir mokyklų klasėse, šakos kolektyvinėje sutartyje susitarti dėl aiškių ir konkrečių naujo mokytojų darbo apmokėjimo modelio principų.

Nepritaria skubotos reformos įgyvendinimui
LŠDPS  nepritaria Švietimo ir mokslo ministerijos parengtam etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modeliui ir  kreipėsi į Prezidentę Dalią Grybauskaitę, Seimo Pirmininką Viktorą Pranckietį ir Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininką Eugenijų Jovaišą su reikalavimu stabdyti jo įgyvendinimą nuo 2018 metų rugsėjo 1 d.

LŠDPS mano, kad naujoji darbo apmokėjimo sistema įvedama labai skubotai, iki šiol švietimo bendruomenei neatsakyta į daugybę klausimų.

„Nuo rugsėjo mėnesio įsigaliosiantys pakeitimai tik dar labiau pablogins ugdymo kokybę. Įgyvendinus reformą mokytoju galės tapti bet kas, o tai nėra gerai. Taip pat reikėtų mažinti ne šalies mokyklų skaičių, bet galvoti apie mokinių skaičiaus mažinimą didelių mokyklų klasėse. Po reformos etatiniai mokytojai toliau gaus 500 ar 600 eurų, tokie pokyčiai jokios teigiamos įtakos švietimo sistemai nepadarys. Dėl to kviečiame mokytojus nesutikti su siūloma reforma ir ginti savo interesus“, – „Šiaulių naujienoms“ komentuoja LŠDPS pirmininkas Andrius Navickas.

Nori daugiau laiko diskusijoms
Pašnekovas tiki, kad sprendimas skelbti dviejų valandų įspėjamąjį streiką yra teisingas. Anot jo, tik streikuodami mokytojai sulaukia deramo valdžios atstovų dėmesio: „Tik streikuodami esame geriau girdimi ir matomi. Šį kartą būtų gerai, jeigu bent jau nuspręstų pusmetį skirti diskusijoms ir tik tada įgyvendinti reformą. Manau, ministerija elgiasi šventvagiškai bandydama prastumti projektą tokiu nepatogiu laiku, kai mokyklose turi būti susikaupimas, nes abiturientai laiko egzaminus.“

LŠDPS pirmininko nuomone, pokyčiai švietimo sistemoje iš tiesų yra reikalingi, bet jie turėtų būti orientuoti ne į finansų taupymą, o į ugdymo kokybės rodiklių gerinimą.

„Mokykloms reikalingi kvalifikuoti specialistai, reikia mažinti mokinių skaičių didžiųjų mokyklų klasėse, nepriešinti kaimo ir miesto mokytojų, pedagogų atlyginimų didinimo klausimas taip pat neturėtų būti paskutinėje vietoje“, – akcentuoja A. Navickas.

Streiko gegužės 18 d. pradžia – 8 val. bendrojo ugdymo mokyklose, ikimokyklinio ugdymo – įstaigose nuo darbo pradžios, o neformaliojo ugdymo įstaigose – nuo ugdymo proceso pradžios.

Į viršų