facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Svajojantys apie nuosavą verslą žino, kaip sunku atrasti nišą, kurioje galėtum įsitvirtinti. Tam reikia ne tik originalios idėjos, bet ir laiko, pinigų. Džiugu, kad kai kuriems pavyksta prasimušti ir rinkoje įsitvirtinti. Pasisekė ir penkiems verslo idėjų autoriams, dalyvavusiems Šiaulių miesto savivaldybės organizuojamame konkurse. Jiems teikiama finansinė premija, padėsianti prasiskinti kelią į verslo pasaulį. Savo pasiekimais džiaugiasi ir patys idėjų autoriai. Po Savivaldybėje vykusio konkurso nugalėtojų apdovanojimo jaunuoliai pristatė savo idėjas ir sakė, kad neabejoja būsimo verslo sėkme.

Nesibaimina naujų iššūkių
Po ilgų diskusijų, ginčų ir konsultacijų su ekspertais bei mentoriais išrinktos penkios verslo idėjos, prie kurių įgyvendinimo prisidės Šiaulių miesto savivaldybė. Tarp nugalėtojų yra On-line pagalbos programėlės kūrėjas, akmens apdirbimo kompiuterizuotomis išmaniosiomis staklėmis įmonė, NeoFolk rūbų kūrėja, stalinio 3D spausdintuvo konstruktorius bei CrossFit sporto klubo įsteigėjai.

Šiaulių miesto savivaldybė nugalėtojams įteikė sertifikatus, sutarta dėl finansavimo sutarčių pasirašymo. Neliko nuskriausti ir į nugalėtųjų sąrašą nepatekę konkurso dalyviai. Jiems įteiktos padėkos bei simbolinės dovanėlės.

Pirmosios vietos nugalėtojas Tautvydas Milaknis neslėpė džiaugsmo, kad komisija jo idėją pastebėjo ir įvertino. Jis „Šiaulių naujienoms“ sakė, kad vykęs konkursas buvo puikus postūmis realizuoti savo idėją. „Idėja buvo sugalvota ne vakar, tačiau šis konkursas buvo puikus paskatinimas ją  realizuoti. Turiu pripažinti, kad jau ketveri metai vis į vieną ar kitą projektą rašydavau paraišką, tik nepasisekdavo taip, kaip šį kartą.“

T. Milaknis planuoja teikti internetinę paslaugą, kai klientas, apsilankęs tinklalapyje ar internetinėje parduotuvėje, galės pasinaudoti tiesiogine eksperto konsultacija. Susisiekti su konsultantu bus lengva, tereikės paspausti atitinkamą nuorodą. Taigi, kai idėją pavyks įgyvendinti, kiekvienas verslininkas turės galimybę užsisakyti tinkamą planą, už jį susimokėti ir naudotis paslauga.

Pašnekovas tiki savo idėjos sėkme ir sako, kad ji galbūt bus populiari ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. „IT srityje dirbu devynerius metus. Manau, kad tai yra viena iš sričių, kurioje jaučiu konkurencinį pranašumą. Čia visai nesvarbu, ar turėsi dešimt, ar tūkstantį klientų, tu visada gali pasiekti gero rezultato su nedidele žmonių komanda. Be to, paslauga nebūtinai bus taikoma tik Šiauliams. Išvertus į anglų kalbą galbūt ji bus siūloma visam pasauliui.“

Tikisi būti pastebėti ir užsienyje
Dovydas ir Justė Lipinskai dienraščiui pasakojo, kad šiauliečiams planuoja siūlyti įsigyti NeoFolk rūbų. Kitaip tariant, jie užsiima modernių rūbų su folkloro elementais kūrimu ir siuvimu.

„Domiuosiu etnokultūra, dar tebestudijuodama pastebėjau, kad nėra kuo rengtis. „Maksiminiai“ rūbai netenkino, o noras atrodyti gražiai visada buvo. Tautiniu kostiumu kiekvieną dieną nepasipuoši, nes pernelyg oficialiai atrodysime, o NeoFolk – laisvesnis rūbas, atspindintis etnokultūrinę dvasią“, – savo idėją pristatė J. Lipinskienė.

Šeima sakė, kad šią idėją puoselėjo ir anksčiau, tačiau susidūrus su finansų stygiumi iniciatyva šiek tiek aprimo. Todėl vykęs konkursas jiems buvo puikus šuolis savo svajonės įgyvendinimo link.

„Pagrindinė problema buvo ta, kad neturėjome tiek pinigų, kiek norėjome. Tiek, kiek turime, užtektų tik mažai daliai žmonių aprengti. Todėl dabar, kai gavome finansinę paspirtį, stengsimės dar labiau ir daugiau meilės įdėsime. Juk kai jautiesi mylimas, gali ir kalnus nuversti. Džiaugiamės, kad šiauliečiai mus pamatė ir įvertino“, – džiaugėsi šeima.

Kai kurie apie savo verslą pradedantys galvoti jauni asmenys neretai tikina, kad geriausia verslu užsiimti Vilniuje. Tuo tarpu Lipinskai turi kitokią nuomonę. Anot jų, svarbiausia, gyventi ir dirbti ten, kur yra tavo šaknys. „Ne problema, kad mes gyvename Šiauliuose. Turime draugų ir galimybių visoje Lietuvoje. Be to, tai mums paspirtis kelti Šiaulių kultūros lygį. Nesakome, kad jis yra žemas, tačiau mūsų tikslas – suformuoti aktyvesnę folkloro ir tautinę bendruomenę.“

Šeima tikisi pritraukti klientų ir iš užsienio. Štai jau dabar bendrauja su Amerikos, Šveicarijos lietuviais, kurie tokiais rūbais labai domisi.

Vis dėlto idėjos autoriams abejonių dėl verslo sėkmės dar šiek tiek kyla: juk lietuviai pirkti rūbą internetu, prieš tai nepasimatavę, ne visada drįsta...

NeoFolk rūbai dažniausiai siuvami iš vilnos arba maišyti iš vilnos ir lino. Juos dėvėti galima ne tik per šventes, koncertus, bet puikiai tinka ir kasdienai. Be to, juostelės, puošybos elementai visada būna skirtingi, taigi lygiai tokio paties kostiumo niekada nerasi. Šeima sako, kad pasiūti tokiam rūbui reikia nemažai laiko ir pastangų, todėl ir kaina nebus iš pačių pigiausių.

„Kaina tikrai ne kosminė. Mūsų tikslas ne uždirbti milijoną, bet padaryti taip, kad žmonės, apsirėdę mūsų rūbais, jaustųsi gerai“, – pabrėžė Lipinskų šeima.

Ragino neužmigti ant laurų
Savo verslo sėkme tiki ir CrossFit sporto klubo Šiaurės Lietuvoje steigimo iniciatorius Mindaugas Rupšys. Tai kūno stiprinimui skirta treniruočių programa, ugdanti kardio-, fizinę ištvermę, raumenų tvirtumą, kūno lankstumą, jėgą, greitį, koordinaciją, pusiausvyrą, vikrumą ir judesių tikslumą.

M. Rupšys pasakojo, kad idėja apie tokio sporto klubo įsteigimą kilo neatsitiktinai. Štai jis pats su draugais norėjo neįprastomis sporto šakomis pasinaudoti, bet Šiauliuose nebuvo kur. Todėl nieko nelaukęs nusprendė šią nišą užpildyti. Tad jeigu idėją pavyks įgyvendinti, galbūt šiauliečiai galės pasirinkti ar apsilankyti tradiciniame, ar neįprastame sporto klube.

„Atliktas tyrimas parodė, kad šiauliečiams trūksta sporto paslaugų. Vadinasi, šį poreikį reikia kažkaip patenkinti. Tradicinių sporto klubų su treniruokliais yra kiekviename rajone, o CrossFit yra  netradicinė sporto šaka, kuri, manau, pritrauks ne vieną klientą. Be to, džiaugiuosi, kad galiu verslo idėją įgyvendinti čia, Šiauliuose. Tikiu, kad geriausia verslą pradėti ten, kur pats esi. Ten, kur geriausiai pažįsti žmones, aplinką, žinai, ko trūksta ir ką gali suteikti“, – kalbėjo M. Rupšys.

Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmų direktorius Alfredas Jonuška sakė, kad atrinkti geriausias idėjas buvo labai sunku. Todėl laimėtojus ragino neužmigti ant laurų, nepasiduoti ir idėjas paversti realybe. „Pagrindinis kriterijus buvo gera idėja, kuri veža ir kurią įmanoma įgyvendinti. Aišku, gyvenime susidursite su konkurencija, finansų trūkumais ir kitais sunkumais, tačiau nepasiduokite. Net jeigu idėja būna labai gera, pradedant ją įgyvendinti idėja pradeda boksuoti, linkiu, kad jos liktų įgyvendintos.“

Tuo tarpu mero pavaduotojas Domas Griškevičius nugalėtojus ne tik sveikino, bet ir ragino rodyti gerą pavyzdį ateities kartoms. „Ant jūsų pečių norėčiau uždėti tam tikros atsakomybės, nes jūs esate ambasadoriai, nuo kurių priklausys, kaip seksis kitų konkursų dalyviams. Jeigu jums pasiseks, galbūt jūsų pavyzdžiu užsikrės ir kiti jaunuoliai. Todėl ne tik siekite savo tikslo, bet pagalvokite apie savo kolegas, kurie konkurse dalyvaus kitais metais.“

Tikisi, kad idėjos virs realybe
Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Eduardas Bivainis dienraščiui išsamiau papasakojo, kad buvo renkamos perspektyviausios idėjos, kurios ateityje sukurtų kelias darbo vietas ir skatintų teigiamą jaunimo požiūrį į verslumą.

„Iš viso konkursui buvo pateikta keturiolika idėjų. Kiekviena iš jų buvo skirtinga ir įdomi. Tad komisijos darbas buvo tikrai nepavydėtinas. Ji turėjo nuspręsti, kuri idėja verčiausia daugiausiai balų ir kuri turi didžiausią perspektyvą. Pirmųjų penkių geriausių idėjų savininkai gaus premiją nuo 500 iki 2500 eurų, galimybę gauti subsidiją verslui pradėti iki 50 proc. reikalingos verslui sumos, taip pat galimybę dalyvauti verslo parodoje“, – informavo E. Bivainis.

Administracijos direktorius pripažino, kad vertinant pagal pasaulinę praktiką, Šiauliai verslo skatinimo iniciatyvomis atsilieka nuo kitų miestų. Todėl šis konkursas vienas iš įrodymų, kad Šiauliams investicijos rūpi. Be to, jis patvirtino, kad atsirado privačių investuotojų, norinčių paremti šią iniciatyvą ne tik darbais, žiniomis, be ir finansais. Vis dėlto jis akcentavo, kad svarbiausia, kad ir patys jaunuoliai nevengtų rodyti iniciatyvos ir nelauktų, kol juos kurti verslą paskatins Savivaldybė.

„Jaunuoliai patys turi rodyti savo iniciatyvą. Jeigu žmogus laukia, kol jį išjudins, vadinasi, jis verslo nelabai nori turėti, tikisi, kad kažkas už jį viską padarys. Šiuo atveju, idėjos jau buvo sugalvotos, suplanuotos, tereikėjo tam tikro paskatinimo, finansinės injekcijos, teigiamo pavyzdžio kitiems“, – sakė E. Bivainis.

Šiaulių verslo inkubatoriaus direktorius Alius Valys pridūrė, kad Šiauliuose iš tiesų yra nemažai gabių jaunuolių, todėl jie ir toliau bus skatinami imtis verslo. „Džiugu, kad vasaros laikotarpiu ir net spaudžiant terminui atsirado keturiolika idėjų. Vadinasi, mes tikrai turime potencialo. Tikimės, kad jų idėjos bus realizuotos.“

2016 08 16 13

T. Milaknis neslėpė džiaugsmo, kad komisija jo idėją pastebėjo ir įvertino.
Artūro STAPONKAUS nuotr.

2016 08 16 12

A. Valys sako, kad Šiauliuose yra nemažai gabių jaunuolių.
Artūro STAPONKAUS nuotr.

Į viršų