facebookgoogle twitter instagram youtube krepselis

darbo laikas

telefono nr el pastas

Šiais laikais žmogaus įvaizdis yra labai daug lemianti jo gyvenimo dalis. Visose gyvenimo sferose jis yra svarbus. Daug faktorių lemia būtinybę, kad įvaizdis būtų reprezentatyvus ir skleistų teigiamą informaciją apie žmogų. Jo kūrimas ir pateikimas kitiems priklauso nuo mūsų pačių elgesio, išvaizdos, kalbėsenos ir kitų detalių.

Įvaizdis darbo pokalbyje
Einant į darbo pokalbį, kuriame įvertinama ne tik pretendento į darbo vietą išvaizda, bet ir kalbėjimas, elgesio manieros, labai svarbus yra sugebėjimas save pristatyti.

Įvaizdžio specialistė Alvyda Jasilionytė teigia, kad einant į darbo pokalbį įvaizdis turi būti reprezentatyvus ir atskleidžiantis, kas jūs esate.

Daug lemia tai, į kokią pareigybę yra pretenduojama. Nuo šio pasirinkimo priklauso, kaip žmogus turi pasirodyti darbo pokalbyje, kaip pristatyti savo asmenybę, kad tos pareigos atitektų jam.

Reikia nepamiršti ne tik, kaip tinkamai apsirengti, kalbėti, elgtis, bet ir kaip išvengti dažniausiai daromų klaidų.

„Padarytos klaidos būna susijusios su netvarkingumu, nepasidomėjimu apie įmonę, atmestiniu pasiruošimu darbo pokalbiui. Nėra pagalvojama, kokius klausimus darbdaviai gali užduoti, kaip reikėtų mokėti į juos atsakyti. Labai svarbus taip pat yra kalbėjimo tembras, išvaizda, higiena. Kiekvienam, galvojančiam apie savo karjerą, reikėtų paskaityti mano išleistą knygą apie dalykinę išvaizdą“, – teigė A. Jasilionytė.

Jos manymu, vyrai yra labiau orientuoti į karjerą. Nors šiais laikais nelabai atsilieka ir moterys. Grožiu, stiliumi, grožio procedūromis labiau rūpinasi moterys, bet šie dalykai labai priklauso ir nuo veiklos pobūdžio.

Save kaip potencialų darbuotoją galima pristatyti ir socialiniuose tinkluose. Vienas iš jų yra „LinkedIn“. Tokiame socialiniame tinkle yra įmanoma susirasti darbą, tereikia tinkamai save reprezentuoti.

„Jei jūs šiame socialiniame tinkle paskelbiate, kad esate laisvai samdomas darbuotojas ar šiuo metu ieškote darbo, nurodote savo įgytą kompetenciją, tai didelė tikimybė, kad su jumis susisieks. Labai yra svarbu, kad būtų pateiktas patrauklus gyvenimo aprašymas. Negalima meluoti apie save, labai greitai tai išaiškėja. Reikia nepatingėti parašyti apie savo išsilavinimą, praktinius įgūdžius“, – pasakojo A. Jasilionytė.

Išorinis žmogaus įvaizdis yra kuriamas iš vidaus
Prieš darbinantis reikia nepamiršti savo veiklos ir pasidalytos informacijos socialiniame tinkle. Nuo  jos priklausys, kokį pirmąjį įspūdį susidarys darbdavys.

„Iš vienos pusės socialiniai tinklai jaunam žmogui yra vieta, kur jis palaiko ryšį su kitais, ieško pramogų, iš kitos pusės – tai vieta, kur paliekate savo pėdsaką. Vėliau jūsų pėdsakų ieškos vadinamieji „headhunters“, būsimi jūsų darbdaviai, todėl reikia apsispręsti dėl savo privatumo ir to, kokį savo įvaizdį norite kurti. Jei norite save parodyti iš tam tikros pusės – reikia stengtis“, – teigė  tinklaraščio „Geležinė lapė“ autorius Arvidas Bendorius.

Įvaizdis yra kuriamas ne tik bendraujant gyvai su pašnekovu, bet ir virtualiame pasaulyje.

„Ką žmogus įdeda į socialinius tinklus, iš to yra siunčiamas pranešimas, apie kurį susidaro tam tikra  nuomonė. Kiti žmonės mato, kuo jūs dalijatės, kas jums svarbu, kokios jūsų vertybės. Taip ir gimsta žmogaus įvaizdis, kuris matomas išorėje, bet yra kuriamas iš vidaus“, – teigė A. Jasilionytė.

Įvaizdis priklauso nuo to, kokia veikla žmogus užsiima socialiniuose tinkluose, kokią informaciją jis perduoda kitiems.
„Jei žmogus dalijasi, kad kelia alaus bokalus, kažkur keliauja, toks įvaizdis ir formuojasi apie tą žmogų. Jei dalijasi, kad aktyviai sportuoja, dalyvauja visuomeninėje veikloje, konferencijose ar bendrauja daug su šeima, apie save formuoja nuomonę, kuri yra priešinga nuo pirmosios. Jei kokį nors įrašą komentuoja necenzūriniais žodžiais, tai irgi yra siunčiamas tam tikras pranešimas“, – pasakojo A. Jasilionytė.

Populiaraus įvaizdžio pagrindas
Žmogaus populiarumas yra susijęs su socialiniu marketingu. Yra žiūrima į tai, ko yra siekiama ir kokią grupę norisi pasiekti, kokia yra rinka.

A. Bendorius teigia, kad populiarumą socialiniuose tinkluose lemia tai, kad svarbiausia – turėti tikslą, o nepasiekiamų tikslų tiesiog nėra. Trukdyti gali nebent tingumas, proto trūkumas ir atsikalbinėjimų rinkinys.

Savo įvaizdžiu reikia rūpintis ne tik paviršutiniškai, bet atsakingai ir ilgalaikiai. Norint išlaikyti gerą įvaizdį ir populiarumą socialiniuose tinkluose reikia vadovautis tokiomis taisyklėmis, kurias įvardijo A. Bendorius. Jis teigė, kad reikia būti patraukliam, aktyviam, mandagiam, profesionaliam ir pateikti įdomų turinį kitiems.

„Viskas turi būti gana paprasta ir aišku, paimta iš gyvenimo. Žmogus, matydamas jūsų žinutę, turi manyti: aš taip ir galvojau, tik kažkas ėmė tai ir pavaizdavo. Todėl visokie juokingi įrašai, pavyzdžiui, apie tinginystę veikia, nes tai yra tiesa. Tad principas paprastas – ką matau, tą ir dainuoju“, – teigė A. Bendorius.

Į viršų