Per 2013 metus Šiaulių visuomenės sveikatos centro Radviliškio skyrius atliko 27 patikrinimus kirpyklose, kosmetikos kabinetuose ir grožio salonuose. Pasak Radviliškio skyriaus vedėjos Loretos Stirblienės, grožio salonuose daugiausia buvo vykdoma planinė kontrolė, kai apie numatomo patikrinimo vykdymo datą objektai raštu informuojami ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų. Planinė kontrolė atliekama pagal klausimynus, kurie yra skelbiami viešai.

Lina ABROMAVIČIENĖ

Patikrinus rasta pažeidimų
2013 metais buvo suplanuota atlikti patikrinimus 29 grožio paslaugas teikiančiuose objektuose Radviliškio rajone. Per metus patikrinti 26 objektai, 3 objektai veiklos nevykdė. Atliekant patikrinimus pažeidimų rasta tik dviejuose objektuose – kirpykloje ir kosmetikos kabinete.
Nustatyta, kad dezinfekuojant įrankius nesilaikoma dezinfekcinės priemonės gamintojo instrukcijoje nurodytų reikalavimų, įrankiai purškiami skysčiu, skirtu odos dezinfekcijai. Naudojami nešvarūs, kitiems vartotojams naudoti apdangalai. Teikiant nagų ir veido priežiūros paslaugas nebuvo sterilizuojamų instrumentų pakavimo medžiagos dokumentų, nepildomas sterilizatoriaus darbo kontrolės registras, kuriame turi būti nurodomas sterilizuojamų instrumentų kiekis, pavadinimas, sterilizacijos trukmė ir režimas. Nestebint sterilizacijos proceso eigos negalima įvertinti, ar instrumentai sterilizuoti tinkamai.
„Žinių, kaip reikia dirbti, kad teikiamos paslaugos nekeltų grėsmės sveikatai ir užkirstų kelią užkrečiamų ligų plitimui, grožio paslaugų teikėjai turi. Tačiau visuomenės sveikatos specialistams uždarius kirpyklos duris, apie tai užmirštama ir pradedama dirbti aplaidžiai. Pavyzdžiui, 2012 metais periodinės kontrolės metu pažeidimų nebuvo nustatyta, tačiau atlikus neplanuotus patikrinimus 63 proc. tikrintų objektų nustatyti grubūs higienos normos reikalavimų pažeidimai. Nedezinfekuojamos žirklės, šukos, pincetai ir kiti instrumentai, pakartotinai naudojamos vienkartinės dildės – tai atviras kelias užkrečiamosioms ligoms plisti. Juk ligos šaltinis gali būti ne tik sergantis klientas, bet ir grožio paslaugą teikiantis darbuotojas. Kad užkrečiamosios ligos neplistų, sergantis žmogus neturėtų eiti į grožio saloną teikti paslaugos ar ją gauti“, – teigė L. Stirblienė.

Kaip žinoti, kad grožio salonas patikimas?
Visuomenės sveikatos specialistai grožio paslaugų teikėjus rekomenduoja rinktis atidžiai bei primena, ką turėtų žinoti kiekvienas paslaugos vartotojas: atliekant grožio procedūrą turi būti naudojami švarūs, kitiems vartotojams nenaudoti arba vienkartiniai užtiesalai, apdangalai, popierinės juostelės bei servetėlės. Kėdės, stalai, plaukų praustuvės ir kiti paviršiai, prie kurių tiesiogiai (oda, plaukais) liečiasi paslaugų vartotojas, turi būti dengiami vienkartiniu užtiesalu arba valomi ir dezinfekuojami po kiekvieno paslaugų vartotojo. Kiekvienam klientui turi būti naudojami tik švarūs ir dezinfekuoti instrumentai (žirklės, plaukų šukos ir šepečiai, pincetai, žnyplutės, kirpimo mašinėlių antgaliai ir kt.), kurie laikomi švarioje, uždengtoje talpykloje. Vienkartiniai instrumentai (pvz., nagų dildės) naudojami tik vieną kartą. Teikiant manikiūro ir pedikiūro (karpant nagų odeles), papuošalų vėrimo bei kitas invazines grožio paslaugas, kurių metu gali būti pažeista kliento oda, paslaugų teikėjas privalo mūvėti vienkartines pirštines ir jas keisti po kiekvieno paslaugos vartotojo. Šių procedūrų metu galima naudoti tik sterilius daugkartinius instrumentus, kurie išpakuojami klientui matant.
Visi grožio paslaugų teikėjai privalo turėti Visuomenės sveikatos centro šiai veiklai išduotą leidimą-higienos pasą, liudijantį apie veiklos vykdymo sąlygas, atitinkančias visuomenės sveikatos saugos teisės aktų reikalavimus. Leidimas-higienos pasas ar jo kopija turi būti pateikiami paslaugų vartotojams matomoje vietoje. Visuomenės sveikatos priežiūros specialistai rengia seminarus grožio paslaugų teikėjams, teikia metodinę pagalbą, konsultuoja ir ragina drąsiai kreiptis rūpimais klausimais.

 

Į viršų